Jump to content

Trenger litt "huskeliste"hjelp


junkern

Recommended Posts

Hei

 

Jeg trenger litt hjelp til å huske en del grier ifm. overtakelse av ny bruktbåt om en snau uke :flag: Jeg har lite ferie, og målsetningen er derfor å dra avgårde på ferie allerede samme dag, evt. dagen etter overtakelse :sailing: . Har derfor lyst til å ha ordnet mest mulig på forhånd slik at jeg slipper å kaste bort kostbare feriedager på å ordne idiotiske ting som jeg kunne gjort tidligere :headbang: . Har forøvrig vært mannskap på båten ved flere anledninger, og vet at den er 100% teknisk og jeg kjenner båten forholdsvis godt.

 

Har ordnet:

 

forsikring

KP-medlemskap

fortøyningsutstyr følger båten

kart er ok

Sikkerhetsutstyr er ok, livbøye m/lys, pyro, pluggesett

Bestikk følger med

 

Skal ordne:

div. verktøy

mat

flyteplagg

bekledning

VHF-konsesjon

Registreringspapirer til småbåtreg.

 

 

ER det noe mer som må ombord umiddelbart, husker godt fra forrige båten jeg hadde at det fort gikk et par uker før båten var "ferdig innflyttet"

 

Har også diverse småtteri som skal monteres i båten, men det har jeg tenkt å ta ila ferien, f.eks. hvis det blir en dag med dårlig vær el.li. :diving:

 

Ser forøvrig virkelig fram til dene dagen, har vært uten seilbåt hele denne sesongen, og motorbåt kan ikke på noen måte erstattet behovet for seil, så nå er det mange nautiske mil som skal taes igjen :flag:

Link to post
Share on other sites

Heisann, og gratulerer med ny skute. Håper den fyller alle behov. Vi har vært noen turer så langt i år, skal på guttetur neste helg. All erfaring tilsier at man kan tenke på alt, men har likevel glemt noe som man skulle hatt. Boksåpner og vintrekker er som regel det man skulle hatt.

 

Vi har forresten døpt Friendshipen nå: "SB Lydia Nalen" :cheers:

 

Pero

Link to post
Share on other sites

* Reserve sikringer, reserve pærer til lanterner

* Oljefilter, dieselfilter

* Reservedeler/slitedeler motor (Reimer, impeller, osv)

* Fendere, båtmannshake

* Anker?

* Drivstoff til evt. spritkoker eller lignende

* "Kokkeutrustning" - kjeler, panne, tallerkener, kopper

* Lommelykt m/OK batteri

* Verktøy inkl/nødvendigheter for å kunne foreta nødreparasjoner

* Sengetøy, håndkle, osv

* Skjøteledning til landstrøm

* Fiskeutstyr

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...