Sibelius Startet 27.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2005 Er det noen som har erfaringer med Kystatlas fra C-map? Tenker spesielt på praktisk bruk når du er i båten, i forhold til bruk av båtsportkart? Positive og negative tilbakemeldinger mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 27.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2005 Søk på kystatlas, og du vil finne mange tidligere innlegg som tar for seg erfaringer med kystatlaset. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 Jeg kjøpte Kystatlaset i vinter, alle båtsportkart er lagt hjemme, dette er bra saker. Det er et par teite oppdelinger av kart, men i det store og hele er jeg mere happy enn med båtsportkartene så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 (redigert) Opplagt et godt alternativ til de gamle kartene, men på litt lengre etapper er det litt tuklete å skulle sifte side så ofte. Målestokken gjør Kystatlas bedre når man skal fin-navigere. Litt synd at de har strødd ymse kartsymboler utover uten tanke på hva de dekker over i kartet. Redigert 29.Juli.2005 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2005 Jeg bruker Kystatlaset i tillegg til kartplotteren. Helt suverent hjelpemiddel - og mye bedre enn båtsportkartene synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2005 Sikkert, problemet er at det ikke har med kart for Midt- og Nord-norge... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marø Svart 9.August.2005 Link til dette innlegget Svart 9.August.2005 Har ikke brukt båtsportskart i sommer. Kystatlaset er helt suverent som et tillegg til kartplotteren. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 9.August.2005 Link til dette innlegget Svart 9.August.2005 Hei I sommer har vi kjørt 200 nm i områder jeg aldri tidligere har kjørt. Før hvert strekk la jeg opp ruta på kartplotteren med Kystatlaset som utgangspunkt. 1: På denne måten fikk jeg kontrollert papirkart og plotter (Bluechart 05-utgave) opp mot hverandre. Jeg fant ingen områder hvor de ikke stemte med hverandre. 2: Kystatlasets 1:100 000 var meget bra til ruteopplegg. 3: Atlasets 1:40 000 gir bedre detaljer enn båtsportskartet for detaljnavigering. Debatten som gikk her i forumet i vinter gjorde meg noe betenkt til Kystatlaset, men jeg kjøpte det likevel under båtmessa på Lillestrøm. Har ikke angret en dag! mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Sibelius Svart 9.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2005 Gjorde meg samme oppfatning etter tråden tidligere i vinter, ble litt skeptisk. Men har hørt mye positivt om kystatlaset i løpet av våren, og kjøpte derfor for området Stord-Sula. Enig i at det er helt supert til å legge ruter, samt til å planlegge turer hjemmefra. Det blir også litt sosialt når familien kan bla i atlaset sammen og planlegge hvor neste tur skal gå! Konemor er spesielt fornøyd med innkjøpet, ettersom hun ikke ser/bruker kartplotteren så mye. Vi har brukt dette noen uker, og vil absolutt anbefale kystatlaset. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 10.August.2005 Link til dette innlegget Svart 10.August.2005 Har seilt med Kystatlas for første gang nå i sommer, ganske fornøyd, men en god del steder er det faktisk feil i kartet, staker, varder ol. som mangler. Og noen dårlig plasseringer som f.eks en rød stake som er tegnet midt inne i en rød sektor på ei lykt. Blir litt vanskelig å se da En bekjent har sendt mail til C-map med de feilene vi fant på strekningen Kristiansand - Risør så de blir forhåpentligvis rettet etterhvert. Men synes den var veldig grei å bruke, skulel bare ønske kartene var plastbelagt... Morten Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 10.August.2005 Link til dette innlegget Svart 10.August.2005 (redigert) Det er ingen kompass-roser i kartene ? :nono: det syns jeg er et minus, eller så ser det jo bra ut. Redigert 10.August.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Øystein Svart 11.August.2005 Link til dette innlegget Svart 11.August.2005 Det er ingen kompass-roser i kartene ? :nono: det syns jeg er et minus, eller så ser det jo bra ut. <{POST_SNAPBACK}> Det skulle være kompassroser i alle bøkene, men på grunn av en feil har de falt ut av en del av bøkene. (Det gjelder KystAtlas Sula-Stad og Stad-Kristiansand, samt KystKart Vest-Viken, Sørlandet, Vest-Agder, Jæren, Møre, og Romsdal). I de bøkene som har rosen, så er denne plassert under selve kartet på 100k-kartene. Det er fordi det ofte ikke er plass i selve kartet til rosen slik at den både synes skikkelig, og ikke dekker for annen informasjon. mvh, Øystein KystAtlas AS Sitér dette innlegget Øystein Tvedten Kartoperatør + layout / IT Technician Kartagena AS Link to post
Øystein Svart 11.August.2005 Link til dette innlegget Svart 11.August.2005 Men synes den var veldig grei å bruke, skulel bare ønske kartene var plastbelagt... Morten <{POST_SNAPBACK}> Heisann. KystKart-bøkene er trykket i plast, og dekker hver omtrent like stort område som båtsportkartene gjør. mvh, Øystein KystAtlas AS Sitér dette innlegget Øystein Tvedten Kartoperatør + layout / IT Technician Kartagena AS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.