Frederick Startet 23.April.2018 Link til dette innlegget Startet 23.April.2018 Hei, har kjøpt en Eva foam teak matte. Den ser bra ut men jeg er usikker på om det er verdt bryderiet. Har noen erfaringer med holdbarhet etc? Tenker ha det i dørk og på benker i cockpit. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=92646569 Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Har ingen erfaring med EVA syntetic teak; man har lagt det hele veien ute under kalesja . Tok å rundet alle hjørner rundt luker og kanter med grovt sandpapir. Litt betenkt med slitestyrken og mulighetene for å holde reint. Meget godt å gå på. Ser dog på dette som et forsøk. Mine matter/plater er kjøpt ifra østen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maika Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Axel Nissen-Lie skrev i siste Seilmagasinet at han har revet ut et mislykket eksperiment med Kebony i stedet for teak i cockpiten på sin TwoStar og lagt EVA i stedet, så det kommer vel en artikkel om det der snart. Jeg vurderte også dette, men er skeptisk og kommer heller til å bestille kork, dvs MarineDeck 2000. Ang kvalitet så er kanskje ikke denne helt objektiv: Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Testen over tester jo to helt forskjellige produkter. Det ene er jo et "hardt" PVC produkt, mens det andre er et "skum" produkt. Slitestyrke og holdbarhet er interessant her. EVA fåes også i forskjellige kvaliteter. En må se etter UV bestandighet vet utvendig bruk. Foventet levetid på EVA er vel sånn 3-5 år. Jeg ser på det som et "teppe" eller rye som man bytter ut i ny og ne. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maika Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 I annonsen reklameres det med at "flere produsenter bruker det på nye båtmodeller". Hvis dette varer i 3-5 år blir det vel mange klager? Håper kork-belegget jeg skal teste ut varer lenger. Når det gjelder den videoen, så er kanskje ikke selve sammenligningen så veldig riktig, men det at det feks suger veske så lett er jo interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Har fundert på dette selv til jolla :) Mange svar og erfaringer her: https://www.thehulltruth.com/international-marine-suzuki-outboards-best-pricing-guaranteed/834999-seafoam-marine-decking-6.html Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Olafr Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Nå har jeg lest gjennom samtlige innlegg med nyttig og unyttig info om Eva foam Teak. Kjøpte en dyr rest av dette på Finn, før jeg oppdaget at det går an å kjøpe en rull (240x80x0.5cm) på Biltema for kr 599. Har dermed rikelig til bruk i en 22" daycruiser, som i utgangspunktet er utstyrt med steril dørk av hvit plast. Jeg har ingen betenkeligheter med å legge dette på deler av dørken, - og heller være obs på begrensningene når det gjelder søling med rødvin, trykk-merker som blir sittende. Og at det kan være lurt å liste kantene for å hindre at limet slipper. Takk for råd! MEN - da jeg kjøpte en rest på Finn, var det i utgangspunktet med hensikt å legge det på badeplattformen. Etter leste artikler i Forum, er jeg enda mer tvilende enn på forhånd. Med et enkelt lag med selvklebende lim, lurer jeg på om Eva Teak er egnet til å tåle vedvarende sollys og nærkontakt med saltvann, - til tross for at produktet er merket UV-bestandig, og produsenten Shenzhen Komi Sporting Goods forsikret meg om at det var nettopp på plattformen dette virkelig kom til sin rett. Jeg spurte også Sandøy Båtdekk AS, som leverer Eva foamdecks i Norge - en variant med et mer "gummiaktig" utseende, men samme selvklebende underside, - om limet holdt til tøfft bruk. Han sverget på det samme: at limet tålte absolutt alt, og skulle ikke tilføres noe annet. Nå tenker jeg at det bare å hoppe i det, lime rett på plattformen etter sparkling, pussing og grundig rengjort med aceton. (Skal legge ved bilder når det er gjort, og kanskje flere etter bruk i sommer). På tampen: Er det noen av dere som har lagt fugemasse i natene, eller er Eva Teak ment å være uten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.