Coldman Startet 23.April.2018 Link til dette innlegget Startet 23.April.2018 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en plasthylse a la den på bildet under? Innvendig diameter bør være mellom 45 og 60 mm. Lengden trenger ikke være mer enn et par cm. Ytre "ring" (flens, kanskje) kan godt være opp mot 10 - 11 cm i diameter. Jeg trenger 4 stykk. Er villig til en viss bearbeiding, men har ikke tilgang til f.eks. dreiebenk. På min båt (White Shark 205) er det en såkalt "rod box" på hver side med plass til fiskestenger eller vaskekost o.l. De har hull hvor man stikker inn ene enden av f.eks. fiskestanga. Hullene har flenser/hylser som er herpa. Ser stygt ut. De er poppa fast. Har forsøkt å få tak i originaldeler, men forgjeves. Boksene og hylsene er sørgmodig spinkle greier på en ellers over middels kraftig båt. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Rørleggere og kommuner har blindlokk som er tykke plater i slik plast. Kanskje du er heldig og får et brukt lokk. Hvis du er heldig med diametere du ønsker kan du lage både innvendig og utvendig diameter med hullbor. Kan for øvrig dreies i tredreiebenk. Hvis du skriver i profilen din hvor du er kan folk som kjenner til spesifikke bedrifter ol i nærheten av deg gi bedre tips. Jeg vet flere aktuelle i vestagder. TO Slettebøe i Kristiansand har nylonrør i allslags dimensjoner for salg. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Coldman Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Takk mons! Sløvt at jeg ikke hadde oppdatert profilen min, men nå er det gjort. Holder til i Sandefjord. Takk for gode tips, ellers. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Opsahl Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Hør med ett mekanisk verksted om de kan dreie noen i f.eks POM, da får du det akkurat på mål ;) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 mons skrev for 4 timer siden: TO Slettebøe i Kristiansand har nylonrør i allslags dimensjoner for salg. For min del holder jeg en knapp på POM til slike detaljer. Nylon er for blødt, og er dessuten mye dyrere. Bolt eller emnesrør kan du kjøpe hos f.eks. Astrup eller Finn Løken http://finnloeken.no/ Har god erfaring med å handle begge steder, men Finn Løken er (var) billigere, og selger (solgte i hvertfall) til privatpersoner. Det skal jo litt til å finne hylser som passer akkurat til ditt mål, så det beste er nok å få mor, far eller en annen voksen til å dreie dem for deg (Fritt etter Jon Skolmen ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Coldman Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Takk for gode råd. POM og dreiing skal det bli. Min gamle mor greier for øvrig det utroligste så lenge jeg til stadighet gir henne en repetisjon i bruk av av fjernkontrollen til TV-en. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Hvor hardt materiale du vil bruke avgjøres kanskje av om du vil ha slitasjen på den utskiftbare ringen eller på fiskestanga. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Coldman skrev for 2 timer siden: Min gamle mor greier for øvrig det utroligste så lenge jeg til stadighet gir henne en repetisjon i bruk av av fjernkontrollen til TV-en. Sant det @mons Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Alekseolsen Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Finnes ett forholdsvis godt utvalg for flenser til rør, som minner voldsomt av plastbiten på bildet. Ta for eksempel en titt her: http://www.gfps.com/appgate/ecat/common_flow/100005/COM/en/109064/217869/263168/130504/131552/131553/P106529/product.html De aller fleste rør-grossister burde kunne bestille for deg. Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 24.April.2018 Link til dette innlegget Svart 24.April.2018 Har du vurdert å bruke bassrefleksrør? Vet ikke hvilken type plast de er laget av, men prisen er det ikke noe å si på. https://www.ljudia.no/produkter/tilbehor/bassrefleksror/plast/bassror-50-teleskop Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 27.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Bassrefleksrør kan kanskje være et godt - og i alle fall billig - alternativ. God tips! Har bestilt 4 fra ljuda. Må nok gjøre noen tilpasninger, for de som ser ut til å passe best går nok ikke inn i hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Coldman Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Sånn ble det med bassrefleksrør... Tar kanskje av boksene og lakker dem etter hvert. De er litt misfarget. Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.