Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt en stor plasthylse?

Coldman

Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en plasthylse a la den på bildet under?
Innvendig diameter bør være mellom 45 og 60 mm. Lengden trenger ikke være mer enn et par cm. Ytre "ring" (flens, kanskje) kan godt være opp mot 10 - 11 cm i diameter.  
Jeg trenger 4 stykk. Er villig til en viss bearbeiding, men har ikke tilgang til f.eks. dreiebenk. 

På min båt (White Shark 205) er det en såkalt "rod box" på hver side med plass til fiskestenger eller vaskekost o.l. De har hull hvor man stikker inn ene enden av f.eks. fiskestanga. Hullene har flenser/hylser som er herpa. Ser stygt ut. De er poppa fast. Har forsøkt å få tak i originaldeler, men forgjeves. Boksene og hylsene er sørgmodig spinkle greier på en ellers over middels kraftig båt.

plasthylse.png

Rørleggere og kommuner har blindlokk som er tykke plater i slik plast. Kanskje du er heldig og får et brukt lokk.  Hvis du er heldig med diametere du ønsker kan du lage både innvendig og utvendig diameter med hullbor. Kan for øvrig dreies i tredreiebenk.

Hvis du skriver i profilen din hvor du er kan folk som kjenner til spesifikke bedrifter ol i nærheten av deg gi bedre tips. Jeg vet flere aktuelle i vestagder.

TO Slettebøe i Kristiansand har nylonrør i allslags dimensjoner for salg.

Mons

mons skrev for 4 timer siden:

TO Slettebøe i Kristiansand har nylonrør i allslags dimensjoner for salg.

For min del holder jeg en knapp på POM til slike detaljer. Nylon er for blødt, og er dessuten mye dyrere.

Bolt eller emnesrør kan du kjøpe hos f.eks. Astrup eller Finn Løken http://finnloeken.no/ Har god erfaring med å handle begge steder, men Finn Løken er (var) billigere, og selger (solgte i hvertfall) til privatpersoner. 

Det skal jo litt til å finne hylser som passer akkurat til ditt mål, så det beste er nok å få mor, far eller en annen voksen til å dreie dem for deg :smiley: (Fritt etter Jon Skolmen :giggle:)

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...