DP16 Startet 23.April.2018 Link til dette innlegget Startet 23.April.2018 Hei, har nylig anskaffet meg en cleaver propell til min Cyber 370, motoren er en Tohatsu 25 2takt. Jeg skal nå heve motoren til optimal høyde, noe jeg ikke har peiling på. Motoren står slik at den finnen over propellen står flush med bunnen, har hørt at optimal høyde for cleaver er at senter av propellakselen står sånn +/- flush med bunnen. Stemmer dette? Og hvis jeg skal ha denne høyden bør jeg vel ha waterpickup vil jeg tro? Tok et bilde med ca mål Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Kavitasjonsplata bør vel stå flukt med bunnen på båten, så da er vel den motoren i rett høyde på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) hvis du skal ha cleaver, så stemmer det at akselen skal være ca likt som bunnen +-2-3cm. da er du avhengig waterpickup og aller helst ett nosecone hus (bobs har til små motorer, modellen som heter inline er til mindre enn 90hk) Dixie 2100, på en cleaver så skal kun 1 propell blad være i vannet for optimal effekt, men med en vanlig propell så har du rett Redigert 23.April.2018 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DP16 Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Okei, takk for svar. Finnes det noe billigere alternativ for bedre kjøling? Finner ingen wash skrue for å lage pickup selv Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.April.2018 Link til dette innlegget Svart 24.April.2018 sveis noe sånt som dette, skru fast på båten bruk 1m hageslange for eks, borr ett hull i girhuset, gjeng opp hullet og skru inn en sånn dings jeg ikke husker hva heter akuratt nå (for tideligt på morran) men de selger på biltema da vil det se sånn ut og koste deg under 500kr (hvis du er teknisk anlagt eller kjenner noen som er det, sånn at du ikke sender jobben avgårde og betaler de 1000kr timen) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.