Jump to content

Cyber 370 med Tohatsu 25 og cleaverpropell, montasjehøyde? Waterpickup?

DP16

Recommended Posts

Hei, har nylig anskaffet meg en cleaver propell til min Cyber 370, motoren er en Tohatsu 25 2takt. Jeg skal nå heve motoren til optimal høyde, noe jeg ikke har peiling på. :confused:  Motoren står slik at den finnen over propellen står flush med bunnen, har hørt at optimal høyde for cleaver er at senter av propellakselen står sånn +/- flush med bunnen. Stemmer dette? Og hvis jeg skal ha denne høyden bør jeg vel ha waterpickup vil jeg tro? Tok et bilde med ca mål

IMG_3203.jpg

hvis du skal ha cleaver, så stemmer det at akselen skal være ca likt som bunnen +-2-3cm. 

da er du avhengig waterpickup og aller helst ett nosecone hus (bobs har til små motorer, modellen som heter inline er til mindre enn 90hk)

Dixie 2100, på en cleaver så skal kun 1 propell blad være i vannet for optimal effekt, men med en vanlig propell så har du rett

Redigert av Grønngylt (see edit history)

sveis noe sånt som dette, skru fast på båten

Vent1_.JPG

bruk 1m hageslange for eks, borr ett hull i girhuset, gjeng opp hullet og skru inn en sånn dings jeg ikke husker hva heter akuratt nå (for tideligt på morran) men de selger på biltema

da vil det se sånn ut og koste deg under 500kr (hvis du er teknisk anlagt eller kjenner noen som er det, sånn at du ikke sender jobben avgårde og betaler de 1000kr timen)

attachment.php?attachmentid=221938&stc=1

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...