Jump to content

Hvordan finne dimensjonen (mm2) på strømkabler man har liggende?

leopard

Recommended Posts

Du kan måle diameteren på kabelen, og da blir kvadratet: pi × r2 (3,14 × radius opphøyd i 2. potens) For massiv enleder blir dette eksakt. For flertrådig kabel må du redusere det du måler en del, det er mye luft mellom cordelene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Eller om du har en kabelskotang med avisolering for ulike kabeldimensjoner kan du bruke denne til å finne hvilken størrelse som passer. Og når du har brukt den noen ganger tar du det på øyemål. 

Kan også være lurt å merke kablene før du legger dem i roteskuffen, feks ved å skrive dimensjonen med tusj på en bit maskeringstape. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Komodo skrev 1 time siden:

Eller man kan avmantle litt og se hvilke kabelsko som passer. Dersom det er litt romslig i kabelskoen må man bruke ileggsåler. 

:giggle: :giggle: :giggle:

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Har dere på flussmiddel, og fyller kabelskoen med tinn etter krympingen? 

Fåes ileggsåler til kabelsko ii alle størrelser?

Hvorfor lager man ikke kabelskoi selv, av kobberrør? Elsker man å betale for noe som har strekkode?

I min båt, har jeg gått over til kabelstøvler med høyt skjefte. Krymper med dor, og ler av alternativ kostnad. 

Redigert av BØstrøm (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...