leopard Startet 23.April.2018 Link til dette innlegget Startet 23.April.2018 (redigert) Jeg har en tendens til å kjøpe alt for lange kabler når jeg skal koble noe. Og har en haug med div. antall meter kabel liggende. Er det noe enkel måte å finne ut hvor mange mm2 disse kabel restene er på. Redigert 23.April.2018 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FranKeRS Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Mål diameter på kabelen (ikke mål med isolasjonen). ;) Gå til denne siden: https://www.sensorsone.com/circle-diameter-to-area-calculator/ Tast inn mål, velg diameter enhet, og ønsket arealenhet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Du kan måle diameteren på kabelen, og da blir kvadratet: pi × r2 (3,14 × radius opphøyd i 2. potens) For massiv enleder blir dette eksakt. For flertrådig kabel må du redusere det du måler en del, det er mye luft mellom cordelene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 23.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) Taķker begge to Redigert 23.April.2018 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Eller om du har en kabelskotang med avisolering for ulike kabeldimensjoner kan du bruke denne til å finne hvilken størrelse som passer. Og når du har brukt den noen ganger tar du det på øyemål. Kan også være lurt å merke kablene før du legger dem i roteskuffen, feks ved å skrive dimensjonen med tusj på en bit maskeringstape. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Eller man kan avmantle litt og se hvilke kabelsko som passer. Dersom det er litt romslig i kabelskoen må man bruke ileggsåler. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
janet Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 hmm, bruk av såler har jeg aldri sett, jeg gå heller ned 1 dim på terminalen og skreller av noen tråder (evt honer terminalen litt om det bare er litt om å gjøre) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
VegJoh Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 Komodo skrev On 23.4.2018 at 18.17: Eller man kan avmantle litt og se hvilke kabelsko som passer. Dersom det er litt romslig i kabelskoen må man bruke ileggsåler. Vis hele sitatet Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Komodo Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 janet skrev On 23.4.2018 at 19.21: (evt honer terminalen litt om det bare er litt om å gjøre) Vis hele sitatet Undervurdert prosedyre Jeg har et sett med stillbare brotsjer, det kan brukes på de store kabelskoene. Men til den siste finjusteringen er sikkert litt honing ideelt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
BØstrøm Svart 23.April.2018 Link til dette innlegget Svart 23.April.2018 (redigert) Har dere på flussmiddel, og fyller kabelskoen med tinn etter krympingen? Fåes ileggsåler til kabelsko ii alle størrelser? Hvorfor lager man ikke kabelskoi selv, av kobberrør? Elsker man å betale for noe som har strekkode? I min båt, har jeg gått over til kabelstøvler med høyt skjefte. Krymper med dor, og ler av alternativ kostnad. Redigert 23.April.2018 av BØstrøm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.