Jump to content

Inter 9000, er 120 hk for lite?


larbur

Recommended Posts

takk for svar. Jeg bare lurer på om det blir i sakteste laget. Kanskje ikke for oss. Men, ser at disse båtene ligger lenge ute før salg.

Men, det har jo med pris og gjøre også. Synes det er mye båt for pengene. men, ser at de som har 184 hk passerer 20 knop, og de er nok muligens mere behageligere støymessig i marsj på 12-14.

 

Link to post
Bergen dørk skrev 52 minutter siden:

 

Var veldig flott den Balticen og den har mye større plass, selv om antall fot er nokså lik. Få båter i denne klassen som slår Baltic. 

 

Off topic men… Antall fot kan være ganske like men ser man de 2 båter side om side så er Baltic MYE større. Å kalle en Inter 9000 for 30 fot er vell litt overdrevet.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
PiperBill skrev for 2 timer siden:

 

Off topic men… Antall fot kan være ganske like men ser man de 2 båter side om side så er Baltic MYE større. Å kalle en Inter 9000 for 30 fot er vell litt overdrevet.

 

Det er vel ikke overdrevet, når båten er 9meter som navnet tilsier (9000) = 30 fot.

Baltic 29 er nærmere 32 fot har hørt uten å ha målt selv, mange måler også med spyd og plattform :smiley: Vil trådstarter ha en Inter som gir ganske romsligere uteplass enn Baltic så ta en titt på 9300. Ligger en på finn nå.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
boble65 skrev 12 minutter siden:

Og med Inter slipper du jo og klatre opp og ned til badeplattform? 

 På en annen side så må du inn i denne båten for å komme deg ut dit, ikke alltid like smart ? Inter 9000 er som tidligere laget av av skroget til Master 770. Min Marex 770 var 25 fot.... Så er ikke denne båten kjent for å ha de beste egenskapene i litt sjø, ref annen tråd her inne. En båt som kun gjør 10-12 knop i litt sjø ville jeg styrt unna.

Link to post

"På en annen side så må du inn i denne båten for å komme deg ut dit, ikke alltid like smart ?" Bare nysgjerrig hva mener du her @Worry II ?

Båt med dør er bare fantastisk, går aldri fra det igjen etter å ha hatt det. Nå er ikke jeg båt arkitekt, men tror populariteten på båter som Nidelv 28 og Baltic hadde øket ennå mer med en liten modernisering her, mer praktisk. En begynner jo å bli lei av å klatre på et tidspunkt :smiley:

Mange båter er vel bygget på samme skrog med modifiseringer, i hvert fall i Norge. Min har forbygget til en snekke og akterenden bygget om,

virker å ha "skarpere" undervannskrog enn Inter, kanskje derfor den går bedre med lik motorisering. 

For å svare på @larburs spøsmål, så har vi en i foreninga med 9000 og 120Hk, for han går den fort nok og han er meget fornøyd. Personlig ville jeg heller hatt en 120Hk Yanmar enn en 300Hk Mercruiser :giggle:

 

Maler du fortsatt Worry? Er fortsatt imponert over bilde jeg fikk av deg, har fått hedersplass på gutterommet :clap:

 

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
blue moon skrev 8 minutter siden:

Bare nysgjerrig hva mener du her @Worry II ?

 

 

Bare at på båter som Baltic, 280Holiday og din Ramin 30, så kommer du deg enkelt ned på badeplattformen uten å måtte gå inn i båten. På Inter 9000 stopper dollbordet så du ikke kommer deg rundt utvendig. Var bare det jeg mente. (uviktig for meg, men verdt å nevne)

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Worry II skrev 59 minutter siden:

 

Bare at på båter som Baltic, 280Holiday og din Ramin 30, så kommer du deg enkelt ned på badeplattformen uten å måtte gå inn i båten. På Inter 9000 stopper dollbordet så du ikke kommer deg rundt utvendig. Var bare det jeg mente. (uviktig for meg, men verdt å nevne)

 

Da skjønner jeg hva du mener, men dollbordet stopper vel ikke. Kun en forhøyning akterover.Inter-9000-03-7711-1620x1080.jpg.35b30b4bd60b06e5286df8dd55c2f53c.jpg

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
blue moon skrev for 2 timer siden:

 

Maler du fortsatt Worry? Er fortsatt imponert over bilde jeg fikk av deg, har fått hedersplass på gutterommet :clap:

 

 

En stund siden nå. Prøver å holde fiks på en villa bygget i 1985. Den krever mye ute og inne. Og når våren kommer er det båt-båt-båt i det meste av fritiden. Får se til vinteren igjen.

 

Ellers liker jeg Inter 9000 godt, og dette er jo en av de båtene trådstarter tidligere har fått tips om. Billige i drift og enkle å fiske på. Det er noe fint, og det er noe galt med alle båter :giggle:

Selv syntes jeg det var viktigere med full dobbel solseng over aktercabinen enn den døra ut. Og hvilken badeplattform er best å sitte på, liksom ? (280 Holiday)

 

 

2018-04-25_131357.png

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...