larbur Startet 24.April.2018 Del på Facebook Startet 24.April.2018 Hei folkens. Hva tror dere om denne ? Må vel si at jeg tror motoren er i minste laget. Vi har hatt båter opp til 22 fot i ulike varianter, men ønsker oss en båt som kan brukes til helg og ukesturer. 2 voksne og 3 barn. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=80231150 Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Om motoren er i minste laget eller ikke kommer vel hent an på hvilken fart du forlanger. For sikker drift av båten er den stor nokk i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
larbur Svart 24.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2018 takk for svar. Jeg bare lurer på om det blir i sakteste laget. Kanskje ikke for oss. Men, ser at disse båtene ligger lenge ute før salg. Men, det har jo med pris og gjøre også. Synes det er mye båt for pengene. men, ser at de som har 184 hk passerer 20 knop, og de er nok muligens mere behageligere støymessig i marsj på 12-14. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Jeg tror du på en punkt vil angre hvis du går for noe under eks Yanmar på 160-180 hk. Og så er det dette med at de fleste ender med å skulle selge båten igjen på et tidspunkt..... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
larbur Svart 24.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2018 Bergen dørk skrev 5 minutter siden: Jeg tror du på en punkt vil angre hvis du går for noe under eks Yanmar på 160-180 hk. Og så er det dette med at de fleste ender med å skulle selge båten igjen på et tidspunkt..... Veldig enig i deg her. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Du får jo også en 97 mod Baltic til nogenunde samme pris, her er det mere fart å hente om du ønsker det. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=100331263 Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Bergen dørk Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Hebbe skrev for 2 timer siden: Du får jo også en 97 mod Baltic til nogenunde samme pris, her er det mere fart å hente om du ønsker det. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=100331263 Var veldig flott den Balticen og den har mye større plass, selv om antall fot er nokså lik. Få båter i denne klassen som slår Baltic. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
PiperBill Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Bergen dørk skrev 52 minutter siden: Var veldig flott den Balticen og den har mye større plass, selv om antall fot er nokså lik. Få båter i denne klassen som slår Baltic. Off topic men… Antall fot kan være ganske like men ser man de 2 båter side om side så er Baltic MYE større. Å kalle en Inter 9000 for 30 fot er vell litt overdrevet. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
blue moon Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 PiperBill skrev for 2 timer siden: Off topic men… Antall fot kan være ganske like men ser man de 2 båter side om side så er Baltic MYE større. Å kalle en Inter 9000 for 30 fot er vell litt overdrevet. Det er vel ikke overdrevet, når båten er 9meter som navnet tilsier (9000) = 30 fot. Baltic 29 er nærmere 32 fot har hørt uten å ha målt selv, mange måler også med spyd og plattform Vil trådstarter ha en Inter som gir ganske romsligere uteplass enn Baltic så ta en titt på 9300. Ligger en på finn nå. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
boble65 Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 Og med Inter slipper du jo og klatre opp og ned til badeplattform? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.April.2018 Del på Facebook Svart 24.April.2018 boble65 skrev 12 minutter siden: Og med Inter slipper du jo og klatre opp og ned til badeplattform? På en annen side så må du inn i denne båten for å komme deg ut dit, ikke alltid like smart ? Inter 9000 er som tidligere laget av av skroget til Master 770. Min Marex 770 var 25 fot.... Så er ikke denne båten kjent for å ha de beste egenskapene i litt sjø, ref annen tråd her inne. En båt som kun gjør 10-12 knop i litt sjø ville jeg styrt unna. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 "På en annen side så må du inn i denne båten for å komme deg ut dit, ikke alltid like smart ?" Bare nysgjerrig hva mener du her @Worry II ? Båt med dør er bare fantastisk, går aldri fra det igjen etter å ha hatt det. Nå er ikke jeg båt arkitekt, men tror populariteten på båter som Nidelv 28 og Baltic hadde øket ennå mer med en liten modernisering her, mer praktisk. En begynner jo å bli lei av å klatre på et tidspunkt Mange båter er vel bygget på samme skrog med modifiseringer, i hvert fall i Norge. Min har forbygget til en snekke og akterenden bygget om, virker å ha "skarpere" undervannskrog enn Inter, kanskje derfor den går bedre med lik motorisering. For å svare på @larburs spøsmål, så har vi en i foreninga med 9000 og 120Hk, for han går den fort nok og han er meget fornøyd. Personlig ville jeg heller hatt en 120Hk Yanmar enn en 300Hk Mercruiser Maler du fortsatt Worry? Er fortsatt imponert over bilde jeg fikk av deg, har fått hedersplass på gutterommet Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Worry II Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 (redigert) blue moon skrev 8 minutter siden: Bare nysgjerrig hva mener du her @Worry II ? Bare at på båter som Baltic, 280Holiday og din Ramin 30, så kommer du deg enkelt ned på badeplattformen uten å måtte gå inn i båten. På Inter 9000 stopper dollbordet så du ikke kommer deg rundt utvendig. Var bare det jeg mente. (uviktig for meg, men verdt å nevne) Redigert 25.April.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 Worry II skrev 59 minutter siden: Bare at på båter som Baltic, 280Holiday og din Ramin 30, så kommer du deg enkelt ned på badeplattformen uten å måtte gå inn i båten. På Inter 9000 stopper dollbordet så du ikke kommer deg rundt utvendig. Var bare det jeg mente. (uviktig for meg, men verdt å nevne) Da skjønner jeg hva du mener, men dollbordet stopper vel ikke. Kun en forhøyning akterover. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Worry II Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 (redigert) blue moon skrev for 2 timer siden: Maler du fortsatt Worry? Er fortsatt imponert over bilde jeg fikk av deg, har fått hedersplass på gutterommet En stund siden nå. Prøver å holde fiks på en villa bygget i 1985. Den krever mye ute og inne. Og når våren kommer er det båt-båt-båt i det meste av fritiden. Får se til vinteren igjen. Ellers liker jeg Inter 9000 godt, og dette er jo en av de båtene trådstarter tidligere har fått tips om. Billige i drift og enkle å fiske på. Det er noe fint, og det er noe galt med alle båter Selv syntes jeg det var viktigere med full dobbel solseng over aktercabinen enn den døra ut. Og hvilken badeplattform er best å sitte på, liksom ? (280 Holiday) Redigert 25.April.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 25.April.2018 Del på Facebook Svart 25.April.2018 AC på 280 er flott! Overlegen den på Inter/Ramin. Det ekstra brede dollbordet styrbord akter gjør adkomsten bak lettere, en fiffig detalj! 3 nokså like båter som går på smak og behag Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.