peetos Startet 25.April.2018 Link til dette innlegget Startet 25.April.2018 kan noen forklare meg hvordan jeg kobler strømmen på dette her? slik at jeg får startet motoeren. Jeg så på koblingene mellom motor, dynamo og starter. Men tror det må være noe som mangler et sted. Hvis noen kan forklare dette typ strøm for dummies hadde jeg blitt veldig glad! Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Skal du bare ha strøm for å starte? Denne motoren trenger kun strøm til startmotoren idet den starter. Så der trenger du den tykke kabelen fra batteriet samt styrestrømmen fra nøkkel til solenoid (som står oppå starter). I tillegg så må motor så klart være jordet. Mer enn dette trenger du strengt tatt ikke for å starte. Hvis det er veldig kaldt så trenger du også strøm til glødepluggene. Ellers er det 2 kabler fra dynamo hvis jeg ikke husker helt feil. Den ene skal tilbake til batteriet mens den andre skal til ladelampen. Turteller får signal fra egen sensor under sjøvannspumpen. Sitér dette innlegget Link to post
peetos Svart 25.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 det var jo greit svar på problemet.har 2stk batt som er like.13,4og 13,1 målte jeg er det nok til start. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Mr_Stian skrev 46 minutter siden: Hvis det er veldig kaldt så trenger du også strøm til glødepluggene. Det er ikke min erfaring, tilnærmet umulig å starte, selv om sommeren, uten gløding. Og den har normal kompresjon. Glødefunksjonen sjekkes ved at en glødelampe i instrumentpanelet er koblet over en liten motstand som sitter i serie med pluggene. Så lenge lampen lyser med normal styrke fungerer alle. Svakere lys=en eller flere plugger fungerer ikke. Tegninger i manualene i arkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 25.April.2018 Link til dette innlegget Svart 25.April.2018 Når sant skal sies så gløder jeg min også hver gang. Men det trengs ikke noe strøm når motor har startet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.