Ask Startet 26.April.2018 Del på Facebook Startet 26.April.2018 Hei I denne tråden blir det diskutert om ein kan få problem om ein kjem til Tyskland, og har avgiftsfri diesel om bord. Risikerer ein problem om ein kjem til UK, t.d. Shetland, med avgiftsfri diesel om bord? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Nei.. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 (redigert) Kan ikke forestille meg at dette er en problemstilling. Aldri hørt om det tidligere, eller hørt om noen som har fått problemer. Det gjelder jo i praksis alle. Da vi kom fra Asorene, hadde vi ti dieselkanner på dekk. Tollerene enset ikke dem. Å bøtlegge båtfolk for å komme med avgiftsfri diesel, må være regelrytteri av rang. Merk at i UK må man spesifisere på et skjema hvor mange prosent som skal brukes til fyring og hvor mange prosent som skal brukes til fremdrift, når man kjøper diesel. Bare en av dem er avgiftsfri. Skriv hva du vil på skjemaet. Ifølge en marinamann vi snakket med, var dette et typisk skrivebordsvedtak. Han hadde en stabel med slike skjema liggende fra flere år tilbake, men ingen hadde noen gang komt for å se på dem eller hente dem... Redigert 26.April.2018 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tom Rør Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Lurer på om man får farget diesel i uk også. Jeg mener vi kjøpte det da jeg hentet gamlebåten i Southampton i 2010? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 Ja, men den er rød i UK. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hulda Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 (redigert) Så vidt jeg vet er dieselen i UK rød. Det var den for så vidt også i Norge på et tidlig tidspunkt, før man endret til grønn farge. Den eneste plassen jeg har registrert der man har restriksjoner er Tyskland. Redigert 26.April.2018 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 26.April.2018 Del på Facebook Svart 26.April.2018 (redigert) Har lest i noen utenlandske forum at enkelte har opplevd problem da de ankom Belgia med rød diesel fra UK på tankene. Aldri lest noe om problemer ved ankomst UK. Redigert 26.April.2018 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.