Airbag420 Startet 27.April.2018 Link til dette innlegget Startet 27.April.2018 (redigert) Hei BP! Da min kjære snekke fram 690 lekker lit fra pakkboksen selv når den står stille i vannet . Så er det vel bare og kaste seg rundt og få Strammet mutteren litt mens den forsatt står på land (Tønsberg). Under gange så drypper det normalt tror jeg, Men når den står stille så drypper det 1 gang vær 10 sekund ca. Har etterfulgt med grease i fettkoppen, den har motstand så tror ikke problemet ligger der. Mitt problem er at jeg rett og slett ikke finner noe sted og stramme pakkboksen på., Lest de fleste trådene her og alle har ulike pakkbokser. Legger ved bilder. ser at det er 2 stk muttere ved hylsen er det riktig og stramme dem? Noen som vet ? :) Redigert 27.April.2018 av Airbag420 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Stopper det ikke hvis du presser inn litt mer fett? En liten halv tørn på fettboksen av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 27.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 @Allan E Nei dessvere gjør det ikke det.. Så leste at man kan stramme litt, finner bare ikke noe sted og stramme.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Strammingen er dei to skruene på enden av pakkboksen, men jeg ser at glanden din allerede er skrud helt inn. Så her må du ta ut glanden og legge inn nye ringer med talgpakning. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Riktig som sies, må pakkes opp igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Airbag420 Svart 27.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Takker for gode svar @bellen @Ida Marie III Så altså bare skru opp de to skruene og kjøpe noen nye pakninger. Noen som vet hvor man får tak i ringer med talgpakning rundt Tønsberg område.?? Sikkert dumt spørsmål men kan man gjøre dette mens den er på vannet ? Eller begynner det og sprute vann? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Det kan nok komme en del vann inn når du tar ut glanden, så det beste er å gjøre det når båten er på land. Du må også vite hvilken størrelse du skal ha på pakningen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Fettet skal smøre og ikke tette. Ikke fyll for mye gris. Skal bare en kvart/halv tørn på fettkopp ny og ned. Du har ikke mer og stramme. Så du løsner di to skruvene i forkant og tar ut gammel talgpakning. Og legger i nye. Ny kjøper du den ca 50/60cm. Snurrer den rundt aksling 6/7 ganger og kutter over den med skarp kniv på langs med aksling(oppå aksling ). Nå har du ferdige pakninger. Så dytter du inn en og en med overlapp slik at ikke skjøtene havner på samme plass. Er vel plass til en fire fem runder inni der. Så skruver du fast den ringen igjen uten og teite for hardt. Kan hend du må etterstramme etterhvert? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.April.2018 Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 boble65 skrev 37 minutter siden: Fettet skal smøre og ikke tette. Ikke fyll for mye gris. Fremhever denne setningen. Bytte pakninger i pakkboksen er en jobb man gjør på land. Hvis du har lest de fleste tråder om pakkbokser har du vel også fått gode forklaringer på hvordan dette er skrudd sammen, men det ligger også videoer på youtube som viser dette. Men det så ikke spesielt pent ut nedi der. Her burde vel egentlig pakkboksen vært og alle delene vært demontert og inspisert for korrosjon. Viktige deler dette her! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Airbag420 Svart 27.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2018 Takker for super svar ! Da blir det en tur ned i båten iløpet av helgen og få dette ordnet. Men en slik oppskrift jeg fikk av deg @boble65 skal jeg klare dette :) ( ganske fersk i båt bransjen) @Komodo Ja har sett en del tråder, men ingen som var lik skrud slik min.. Pent er det ikke der nede, så det skal bli vasket og gjort rent når man først begynner. ! Ønsker alle en god helg Takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.