Jump to content

Se svensk TV i sverige

JRK

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
Kjellg skrev 48 minutter siden:

NRK i utlandet er det etter det jeg forstår begrensninger på. Det jeg ser folk gjør er å streame via en VPN server i Norge. 

Så selv om en betaler Nrk avgift så får en ikke streamet når man er i utlandet? Det er jo temmelig klønete da... burde være mulig å kjøpe seg tilgang også når en er i utlandet, men det er vel dette rettighetsgreiene som gjør det vanskelig tenker jeg. 

Betyr det at all "Nrk sending" i "syden" i praksis er noe piratgreier?

--

Svarer meg selv jeg. Fant en liste over hva som er tilgjengelig i utlandet fra Nrk:

https://tv.nrk.no/programmer/utland

Så om en oppholder seg i utlandet får en høre på nrk radio eller se på det som er på denne lista. 

--

Så VPN løsninger er vel da pr. def ulovlige. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Njaaa vet ikke helt. Har ikke lest reglene bare vet at de er der. Er vel kanskje et definisjonsspørsmål eller kanskje et smutthull. Du kan installere VPN eller annen programvare på din egen PC hjemme og så fjernstyre den fra utlandet. Den må jo da selvsagt stå på, men hvor er det da man ser programmet rent juridisk? Programmet spilles av på din hjemmemaskin men du fjernstyrer den jo bare. Men som sagt så har jeg ikke lest reglene til NRK. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...