JRK Startet 27.April.2018 Link til dette innlegget Startet 27.April.2018 Hei, Ønsker å kunne se TV I sverige via PC. Har en Sandberg DVB TV tuner (USB dongle) som jeg fritt kan se på NRK kanaler. Kan denne brukes I Sverige? Om ikke, kan man kjøpe en eller annen dings (decoder til PC) slik at man kan se? Man kan jo selvfølgelig streame over nett, men vfinnes det andre gode løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Har du DVB-T antenne får du inn SVT kanaler ukodet i Sverige på samme måte som NRK i Norge. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kjellg Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 (redigert) NRK i utlandet er det etter det jeg forstår begrensninger på. Det jeg ser folk gjør er å streame via en VPN server i Norge. Sør i Europa og ellers i verden er det slikt. Sverige vet jeg faktisk ikke. Redigert 28.April.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 (redigert) Kjellg skrev 48 minutter siden: NRK i utlandet er det etter det jeg forstår begrensninger på. Det jeg ser folk gjør er å streame via en VPN server i Norge. Så selv om en betaler Nrk avgift så får en ikke streamet når man er i utlandet? Det er jo temmelig klønete da... burde være mulig å kjøpe seg tilgang også når en er i utlandet, men det er vel dette rettighetsgreiene som gjør det vanskelig tenker jeg. Betyr det at all "Nrk sending" i "syden" i praksis er noe piratgreier? -- Svarer meg selv jeg. Fant en liste over hva som er tilgjengelig i utlandet fra Nrk: https://tv.nrk.no/programmer/utland Så om en oppholder seg i utlandet får en høre på nrk radio eller se på det som er på denne lista. -- Så VPN løsninger er vel da pr. def ulovlige. Redigert 28.April.2018 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Njaaa vet ikke helt. Har ikke lest reglene bare vet at de er der. Er vel kanskje et definisjonsspørsmål eller kanskje et smutthull. Du kan installere VPN eller annen programvare på din egen PC hjemme og så fjernstyre den fra utlandet. Den må jo da selvsagt stå på, men hvor er det da man ser programmet rent juridisk? Programmet spilles av på din hjemmemaskin men du fjernstyrer den jo bare. Men som sagt så har jeg ikke lest reglene til NRK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.