Jump to content

Hva slags filter montert på toppen av dieseltank?


Båtglad-mann

Recommended Posts

Eureka skrev 34 minutter siden:

Kan se ut som et filter til en dieselvarmer. -og er blendet av. 

 

( forøvrig er vel både stengeventil og slangeklemmer i bakgrunnen modne for utskifting ?. Definitivt slangeklemmene. Bytt til syrefaste)

 

Du er ikke dum du :giggle: selvfølgelig er de det, båten har hatt varmer tidligere men den var demontert når jeg kjøpte båten (sikkert grunnet defekt varmer). Grunnen at jeg lurer er fordi jeg gjerne vil åpne hullet den er montert i for å sjekke at det ikke masse «drit» eller vann i dieselen etter vinteren.

 

hehe ja skal skifte nærmere 20 slangklemmer i morgen, neste alle sammen ser slik ut... :nonod: slussventilen får vente til neste år (er over vannlinjen)

Redigert av ne.andersson (see edit history)
Link to post
Share on other sites

??

 

( husk å vinkle slangeklemmene, så strammerene ikke er ved siden av hverandre ) 

 

sjekke tank er lurt. Vakuum oljesugepumpe er veldig greit til den jobben. 

 

Men det er vel et stigerør nedi tanken til den savnede varmeren. Det går neppe helt til bunnen i tanken. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eureka skrev 4 minutter siden:

??

 

( husk å vinkle slangeklemmene, så strammerene ikke er ved siden av hverandre ) 

 

sjekke tank er lurt. Vakuum oljesugepumpe er veldig greit til den jobben. 

 

Ok skal tenke på det :smiley:

 

Tenkte bruke den jeg brukte til å skifte olje før vinteren, det går vel fint det?

 

Tenkte ta en halvliter med diesel fra tanken og en halvliter fra cav296 filtret og sjekke dem samt se ned i tanken, tenker det burde holde?

Redigert av ne.andersson (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...