ne.andersson Startet 27.April.2018 Del på Facebook Startet 27.April.2018 (redigert) God kveld, Jeg har ikveld demontert 2 stk gamle defekte blokker som dessverre ledet til litt vannlekkasje i taket over do og kjøkken. Jeg skal kjøpe nye og montere men hva heter dem og hvor kan den kjøpes? (Har googlet litt og finner noe som heter bryteblokk men den har oftes flere «ruller») Noen som vet? Redigert 27.April.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Kinnblokk, fåes i ulike varienter hos alle som selger utstyr til seilbåter. Ikke sikkert du finner maken, produktutviklingen går stadig videre. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 27.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2018 (redigert) Lazyjack skrev 26 minutter siden: Kinnblokk, fåes i ulike varienter hos alle som selger utstyr til seilbåter. Ikke sikkert du finner maken, produktutviklingen går stadig videre. Takk, da blir det en tur på maritim i morgen og kjøpe nye, får håpe den passer noe sånn nær så kanskje jeg ikke må tette alle gamle hull. ? Redigert 27.April.2018 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 (redigert) Siden det er en gammel svensk båt kan du være heldig å finne en erstatning som passer hos hjertmans.se, søk på kindblock eller däcksblock. Alternativt kan du sjekke med maxiklubben i Norge eller i Sverige. Redigert 27.April.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 27.April.2018 Del på Facebook Svart 27.April.2018 Er en annonse på finn.no som har bilder med masse båtdeler. Kan være verdt å se gjennom. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83335633 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.April.2018 Del på Facebook Svart 28.April.2018 På svensk kan det også hete brytblock. Rigger som f.eks. Southern Cross i Asker har denslags. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 28.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2018 Takk for alle tips, jeg har sendt han en melding på Finn og spurt om jeg kan få komme forbi og se på hans lager samt sjekket Southern Cross sin hjemmeside, det ser ikke ut til at noen har akkurat maken så her må nå litt hull tetting til. Følger dermed opp med er siste spørsmål om det, hva mener dere er beste måten å tette gamle hull på i dekket? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 28.April.2018 Del på Facebook Svart 28.April.2018 Nytt løpehjul finnes muligens, får du tak i nytt kan du sikkert pusse og lakke delene. Neppe mere jobb en å tette huller. Trissa heter det på Svensk og finnes i mange størelser. https://www.hjertmans.se/produkter/segling-sakerhet/block-linhantering/blockskivor/rutgerson-trissa-35x13mm-hal-6mm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.