Skipperdrøm Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jakob T skrev for 21 timer siden: Om du tar av røret mellom turbo og ladeluftkjøler vil det vere olje dette om tetningen lekker på luftsida.Om lekkasjen er stor vil du kunne sjå det i utløpet på turbo,eksosbend etter den har gått ein del på tomgang.Har du oljeforbruk Hei Jacob T , Siden sist har jeg nå demontert eksos krøk og rør til intercooler på den motoren som var verst for inspeksjon.... det var ingen tegn til Olje rester / fett hverken på eksos side eller trykk side.... jeg burde vel kunne se noe fett/fuktighet i koksen der om det var turbo som er grunnen?? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Om det hadde vert oljelekkasje fra luftsida,er det mest sannsynligatdet hadde vert olje der.Litt meir usikker på eksossida,men det burde vere det samme der også sjølv om det er varmt . Har du oljeforbruk på motorane.Dei 41a som jeg hadde var gått nermere 3500t,vart kjørt på 3500 til 3600,ubetydlig oljeforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Er giroljekjølerne friskmeldt av testen? Hatt samme på begge mine 60 motorer. Og det var giroljekjølerne begge gangene - Volvo originale kjølere til mine motorer / gir har enn idiotkonstruksjon som er dømt til å lekke før eller siden. Skiftet til Bowman... Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 Jakob T skrev for 10 timer siden: Om det hadde vert oljelekkasje fra luftsida,er det mest sannsynligatdet hadde vert olje der.Litt meir usikker på eksossida,men det burde vere det samme der også sjølv om det er varmt . Har du oljeforbruk på motorane.Dei 41a som jeg hadde var gått nermere 3500t,vart kjørt på 3500 til 3600,ubetydlig oljeforbruk. Nei, tror ikke det er snakk om noe særlig oljeforbruk....men jeg har ikke fått så mye erfaring med båten ennå. på turen fra Drammen til Bergen reagerte jeg ikke på forbruk hvertfall. Jeg synes forøvrig at problemet er blitt myyye bedre etter dyse skiftet, jeg tok den ut på fjorden en tur, da jeg ga på litt ga den fra seg en del røyk, noe jeg ikke har sett før.... men dette gikk over, og etter dette har den vært mye bedre.... Kanskje det har blitt for mye tomgang kjøring... Uansett, jeg tror jeg lar denne ballen ligge litt nå som det er bedre, heller prøve å nyte sommeren litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2018 nordan family 27 skrev for 1 time siden: Er giroljekjølerne friskmeldt av testen? Hatt samme på begge mine 60 motorer. Og det var giroljekjølerne begge gangene - Volvo originale kjølere til mine motorer / gir har enn idiotkonstruksjon som er dømt til å lekke før eller siden. Skiftet til Bowman... Hei, ja, sjøvannet ble rutet til sjø etter alle kjølerene, rett før den gikk i eksosen.... ingen olje fra vannet da.... Jeg synes forøvrig at problemet er blitt myyye bedre etter dyse skiftet, jeg tok den ut på fjorden en tur, da jeg ga på litt ga den fra seg en del røyk, noe jeg ikke har sett før.... men dette gikk over, og etter dette har den vært mye bedre.... Kanskje det har blitt for mye tomgang kjøring... Uansett, jeg tror jeg lar denne ballen ligge litt nå som det er bedre, heller prøve å nyte sommeren litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2018 Etter å ha sett den videoen synes jeg ikke dette var all verden for en motor som ble produsert for over 30 år siden. Hadde vært verre hvis det hadde oppstått en stor endring siste tide. Så hadde nok latt den grønnmalte fått noen "positive waves" mens kaffen ble inntatt og ferien er omtrent der.. Sitér dette innlegget Link to post
cranchi 31 Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Hei. min aqad41a hadde samme symtoner, ujevn gange mye røyk ubrent diesel i kjølevann og mindre kraft. skrudde av ventildekslene og fant en ventil som hadde kilt seg og var åpen. den hadde også hoppet ut av skåla på ventilløfteren. jeg fikk presset ventilen ned og i skålen så var alt i orden. Tror jeg var utrulig heldig med denne Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 (redigert) cranchi 31 skrev for 2 timer siden: Hei. min aqad41a hadde samme symtoner, ujevn gange mye røyk ubrent diesel i kjølevann og mindre kraft. skrudde av ventildekslene og fant en ventil som hadde kilt seg og var åpen. den hadde også hoppet ut av skåla på ventilløfteren. jeg fikk presset ventilen ned og i skålen så var alt i orden. Tror jeg var utrulig heldig med denne What???? Det der skal normalt ikke skje så her tror jeg du bør sjekke litt mere. Det er jo en årsak til at den låser seg åpen og det skal nesten være umulig at den «hopper ut av skåla til ventilløfter» uten at det er noe som er ødelagt. Redigert 5.Juni.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cranchi 31 Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Ja, det er jo helt utrulig.Så det var stor spenning når start og pådrag, men det funka fint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.