Tariq Startet 28.April.2018 Link til dette innlegget Startet 28.April.2018 Hei Vi skal bytte båten i en båt som passer for helårsbruk. Vi bor på en øy i Oslofjorden, og selv her østpå kan det bli rimelig frisk i åpen båt i januar;-) En styrhusbåt er derfor planen, i prisklassen rundt 200.000,-. Jeg finner ikke så mange tester av slike, så jeg håper at noen her inne kan komme med erfaringer. I utgangspunktet ønsker vi en båt med både for- og akterdekk, så båter som Antares og Quicksilver er ikke så aktuelle. Av aktuelle modeller jeg har kikket på er nok Bella 572C den som ser mest passende ut, så om noen har erfaringer med den eller andre lignende båter, så setter jeg stor pris på det. Gjerne også utfyllende om skrogene, og hvordan de oppfører seg i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Gå til www.hamnen.se de tester mange båter i det segmentet. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 28.April.2018 Link til dette innlegget Svart 28.April.2018 Min far hadde en Bella 572 noen få år. Båten var for så vidt grei nok. Med 60 HK var den litt undermotorisert, den trenger egentlig litt større motor. Og det er en relativt trang båt. Med midtstilt styrehus på en så liten båt blir det riktignok dekksplass både forut og akter, men det er trang dekksplass. Ved fiske er det lite plass til mer enn én i hver ende. Det er også en båt det er vanskelig å dorge alene i, da man må inn for å styre og justere fart, og det er vanskeligå nå ut til snøret fra styreposisjonen. Disse forholdende gjorde at det er den båten min far likte minst av alle båtene han har hatt/brukt gjennom sine drøyt nitti år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.