Olevine Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Joltus skrev for 18 timer siden: Spurte du ikke de hva som var feil da? Nå er det noen år siden, men mener å huske han sa at det var noen utslitte deler ifm innslaget. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Har vært borti samme symptom. Da var det slitne koblingspunkt mellom kobberskinne og bolter, i bakkant av innslag(innvendig), som kobler batteripluss til starterpluss. Fikk tak i nye på Fredrikstad vikleverksted. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Et lite spørsmål. Når jeg skal løsner mutteren til pluss tilkoblingen på starteren. Er det mening å holde igjen mot bolten med skrutrekker? Ut i fra bildet så ser det ut som det er en hakk i enden av bolten der hvor den tykke kabelen er festet. Jeg må jobbe med det nærmest i blinde da den ligger litt vanskelig til. Jeg ser den ikke mens jeg holder på. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
index Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Det pleier ikke å være nødvendig. Men husk å kople fra batteriet først da! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joltus Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Det er brudd på pluss polen her når han skal skru håper eg..... Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Det holder vel å kutte strøm ved hovedbryter til startbatteriet? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Ja, hvis det er koblet riktig. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 6.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 (redigert) Nå aner jeg et lite håp om at problemet er løst. I går koblet jeg fra pluss kabelen og renset den og satt den på igjen. Så skulle jeg gjøre det samme med minuskabelen som går mellom solenoiden og starteren. For det først så var mutteren løs.. nesten bare finger stramm. Så var det hele ganske så irret. Det kan ikke ha vært bra. Nå starter motoren helt fint hver gang. Det er ikke så mye mer jeg kan gjøre så lenge alt fungerer som det skal så nå er det bare å følge litt med og ser om det er slutt på starttrøbbel. Redigert 6.Mai.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Kan være du har funnet problemet der ...skal ikke mere til før det hikker Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Dixie 2100 Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Bare en liten oppklaring, det der er pluss-kabel til starteren fra innslaget. Innslaget danner kontakt mellom polene (inne i innslaget) på den tykke røde og den du her har fikset. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 6.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 Dixie 2100 skrev 32 minutter siden: Bare en liten oppklaring, det der er pluss-kabel til starteren fra innslaget. Innslaget danner kontakt mellom polene (inne i innslaget) på den tykke røde og den du her har fikset. Takk for oppklaringen. Grublet litt mere på dette. Kan den dårlig kontakten fører til følgende symptomer? Treg start som om batteriet var utladet. Innslaget slår inn med en høy klikkelyd men motoren dras ikke i gang. I det neste øyeblikk så virker alt som normal. Dvs symptomene kommer helt tilfeldig. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2018 PiperBill skrev 8 minutter siden: Treg start som om batteriet var utladet. - Nei, om starteren slår inn og du må "kinne" er ikke det problemet, da ville jeg mistenkt batteriet eller et eller annet helt annet med motoren. Innslaget slår inn med en høy klikkelyd men motoren dras ikke i gang. -Ja, da er det dårlig kontakt i releet slik at det ikke blir strøm nok til at starteren drar rundt. I det neste øyeblikk så virker alt som normal. Dvs symptomene kommer helt tilfeldig. -Helt "normalt", noen ganger blir det dårlig kontakt i startinnslaget, og andre ganger går det bra likevel. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.