Jump to content

Volvo Penta AQ225 290 DuoProp

Kernel8008

Recommended Posts

Er blank når det kommer til drev, spesielt DuoProp, så har en del ting jeg lurer på, etter å ha lest noen timer om emnet.

Skal skifte propell. Båten veier ca 1.4 tonn og motoren er en Volvo Penta AQ225. Lurer på hvilken propell jeg skal velge. B5 dukker ofte opp. Men ser at Volvo har A, B, C osv. Hva indikerer disse bokstav og tall kombinasjonene, f.eks A7?

Ser det er mange som advarer mot Biltema. Vil det si at man ikke bør kjøpe belg, impeler osv til Penta der? Hvor anbefalles det isåfall å handle deler til Penta?

På motoren står det Edelbrock, er dette ettermarkedsinstallasjon, eller er det vanlig at Penta benytter komponenter fra Edelbrock?

Motoren fikk overhaling fra Penta verksted i 2016, og båt har stått på land siden. Det har vært vann i båten (kondens osv) og var en del is. Riktignok har ikke vannet kommet opp til motoren, i motorbrønnen. Er det noe en vinterpreparert motor kan ta skade av?

Har notert meg at enkelte båter med drev (f.eks 280) går for mindre enn mange selger bare drevet sitt for!? :worry:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...