Sagen Snekka Startet 29.April.2018 Link til dette innlegget Startet 29.April.2018 (redigert) Hei... Jeg lurer på om noen har ideer eller plasser jeg kan få tak i Billig kalesje til snekka`? Det er ei gammal saga sagen plastsnekke som jeg skulle hatt kalesje på. Betalte 20.000,- for snekka, så ønsker ikke å betale like mye i kalesje :P Her er noen bilder: Ønsker noe slik som dette, Blå: Redigert 29.April.2018 av SagaSagen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Det er en Sagen snekke, har ikke noe med Saga å gjøre. Du får neppe en ny kalesje under 12-15.000,- med mindre du skulle komme over noe brukt. Men det er kanskje verdt prisen likevel om du skal ha båten en stund. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sagen Snekka Svart 29.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 29 minutes ago, index said: Det er en Sagen snekke, har ikke noe med Saga å gjøre. Du får neppe en ny kalesje under 12-15.000,- med mindre du skulle komme over noe brukt. Men det er kanskje verdt prisen likevel om du skal ha båten en stund. Ok, takk. Har fått oppgitt at den heter Saga Sagn, men da stoler jeg på deg ;) Ok, så da koster det en del ja :/ Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Ble bygget på Sagen Båtbyggeri, Hommersåk. Gode sjøbåter dette, har hatt en litt nyere en selv. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bayliner85 Svart 29.April.2018 Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Hvor holder du til? veit om ein i Bergen som har godt rykte på seg, Fana seilmaker verksted, ganske billig i forhold til andre, driv å lager kalesj til meg no Sitér dette innlegget Link to post
Sagen Snekka Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 12 hours ago, index said: Ble bygget på Sagen Båtbyggeri, Hommersåk. Gode sjøbåter dette, har hatt en litt nyere en selv. Takk :) Jeg digger den, glad jeg valgte denne Sitér dette innlegget Link to post
Sagen Snekka Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 9 hours ago, JSviking said: Hvor holder du til? veit om ein i Bergen som har godt rykte på seg, Fana seilmaker verksted, ganske billig i forhold til andre, driv å lager kalesj til meg no Hei. Jeg holder til i Sveio/ Haugesund. Så det var ikke så langt vekke. Jeg kan kontakte de å høre :) Takk Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 dersom du bor på haugalandet så er ETEKA i Mølstrevåg rett plass,har brukt dei fleire ganger med svert bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 (redigert) Kalesje koster noen kr. Pris på kalesjestoff er 350,- til 400 pluss for meteren. Vidusplast fra 150,- og oppover. Så kommer kantbånd, knapphull Forsterknnger . Lage maler etc. Så kommer arbeidspenger i tillegg. Det billigste er muligens at du skaffer stoff etc selv (f.eks fra utlandet) Så få noen (hobby skreddere) til å sy kalesja. Kalesje sying er mye arbeid, Snakker av erfaring. 15000,- pluss pluss må man regne med i denne båtstørrelsen. Redigert 30.April.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
husky dane 85 Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Da er jo berre å ringe Eteka 53740671så veit du sånn cirka pris Sitér dette innlegget Link to post
Sagen Snekka Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 7 hours ago, SoBo said: Kalesje koster noen kr. Pris på kalesjestoff er 350,- til 400 pluss for meteren. Vidusplast fra 150,- og oppover. Så kommer kantbånd, knapphull Forsterknnger . Lage maler etc. Så kommer arbeidspenger i tillegg. Det billigste er muligens at du skaffer stoff etc selv (f.eks fra utlandet) Så få noen (hobby skreddere) til å sy kalesja. Kalesje sying er mye arbeid, Snakker av erfaring. 15000,- pluss pluss må man regne med i denne båtstørrelsen. 10 hours ago, husky dane 85 said: dersom du bor på haugalandet så er ETEKA i Mølstrevåg rett plass,har brukt dei fleire ganger med svert bra resultat. TakkeTakk, Jeg ringer nok å hører med de. Jeg har begynt å tenke tanken å drite i det, bare gå for en `regnkalesje` hvis den skal ligge stille i litt lengre perioder. Jeg har idag en slik en, men hullene revnes opp og jeg må bygge den opp med treverk på undersiden. Noen tips til en bedre enklere løsning på dette? Holder på å tette båten inn til styrhuset, montere dynamo og få inn større batter. Så skal jeg ha på plass elektrisk lensepumpe. Da kan jeg ha båten liggende uten denne presenningen i periodene jeg bruker båten mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.