Handymann1 Startet 30.April.2018 Link til dette innlegget Startet 30.April.2018 Har polert opp båten etter at den har ligget ute et par sesonger uten å ha fått den helt store pleien. Begynte med rubbing på skroget og gikk gradene opp til polish og til slutt voks. På dekket over fenderlista tenkte jeg å spare litt arbeide med å teste ut en flaske med TC Nano jeg hadde liggende etter å ha kjørt en runde med rubbing av litt finere slag. Følte ikke jeg fikk den helt store glansen selv om overflaten ble glatt nok, så derfor gikk jeg over med noe "Super Resin Polish" jeg hadde liggende til bilen som har fått mye skryt etter diverse tester. Overraskelsen ble derfor veldig stor da det nesten ble helt umulig å fjerne restene av polish og få opp glansen. Det ble akkurat som skjolder over det hele, som om jeg ikke hadde fjernet noe i det hele tatt? Når jeg kikket på flaska med TC Nano så står det at den inneholder silikoner, og det som slo meg var at det kanskje har skjedd en reaksjon her? Har for lenge siden lest en gang at det å bruke produkter med silikoner på bil er bannlyst, og før sluttprodukter legges bør man gå over med silikonfjerner for å unngå slikt som jeg opplevde? Er dette tilfelle eller har jeg bare vært maks uheldig? Jeg sleit nesten armene ut for å få redusert skjoldene, og prøvde å gå på med maskin med polish på, men helt bra ble det ikke! Noen som har opplevd det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Det er nok ikke du som har vært uheldig, men ikke fulgt bruksanvisningen. En skal ikke vokse etter TCnano behandling. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ErikN Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 VIKTIG! Ikke bruk produkter som inneholder voks, silikon, etc. før eller etter behandling med Gelcoat Nanopolish. Det gjelder også noen typer båtvask. Om det er mye voks på flaten før behandlingen kan det medføre skjolder, samt at effekten av produktet reduseres. En påføring av voks i ettertid vil også redusere egenskapene til produktet. Utfør heller en vedlikeholdsbehandling på utsatte steder med Gelcoat Nanopolish, eller vedlikehold med den nye 3D NanoProtect. Rester av gammel polish utgjør ikke noe problem, den blir fjernet av rense- og slipestoffene i produktet. Sitér dette innlegget Link to post
Handymann1 Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 (redigert) Har ikke flaska foran meg, men må innrømme at jeg ikke husket at det sto at man ikke skal kunne ta på polish eller voks etterpå? Eneste jeg husker er at den skryter på seg at den har en 3 i 1 effekt og at de sier man ikke behøver å påføre noe etterpå Edit: Jeg skrev visst feil da jeg nevnte TCnano, for der ser jeg ovenfor nevnte stå i bruksanvisningen! Det produktet jeg brukte var Gelcoat Nano Extract Sealer, og her så jeg ingenting av det som PANAX siterer i bruksanvisningen fra TCnano. Redigert 30.April.2018 av Handymann1 Tilleggsinfo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Ok, jeg trodde du hadde brukt GELCOAT NANOPOLISH ;) http://www.tcnano-norge.no/gelcoatnanopolish.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 (redigert) Litt om hva TCnano Norge AS prøver å forklare om nano-teknologi her. Redigert 30.April.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Whiskey Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 (redigert) Jeg dro faktisk over med autoglym super resin polish i år med maskin over fjorårets tc nano. Ingen skjolder å se her altså... Nå tenkte jeg å legge et lag voks over der igjen. Edit: Ah så det var ikke tc nano polish, men forsegler.. tenkte faktisk å legge det oppå . Redigert 30.April.2018 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.