toholthe Startet 30.April.2018 Link til dette innlegget Startet 30.April.2018 (redigert) Jeg har fått lagd et solid feste i dekk for nedhal til spinnakerbom. Tenker ikke å føre det bakover, men bare la den som står på dekk justere spinnakerbom nedhal. Tenkte å bruke en blokk med sjøtelås og hundsvått nede ved dekk og enkeltblokk oppe, så det blir 2:1 utbeksling. Blir dette for lite? Bør jeg ta "en runde til" opp og ned? Til info er spinnaker ca. 140 m2, men jeg seiler bare den under 7m/s Redigert 30.April.2018 av toholthe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 30.April.2018 Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Jeg seiler en 42 foter med den utvekslingen. Prøv det, hvis du etterhvert vil bygge om, så er ikke det allverden. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 30.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2018 Takker for svar. Jeg prøver det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.