Grønnskollingen Startet 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2018 (redigert) Har fått min første båt med seildrev og skroganode og håper jeg kan få litt hjelp til å vurdere tilstanden på dem. Vil det være ok å la dem gå en sesong til? Edit: og noen som vet hvor jeg får kjøpt anoder til Gori foldepropell over disk i Oslo-området Redigert 1.Mai.2018 av Grønnskollingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Ligger du i brakkvann? Uansett puss dem rene og kjør en sesong til. Ser ut som om det er mer en 50% igjen av de Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 1.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Nei, jeg ligger i saltvann. Tenkte også at de er gode for en sesong til, men tenkte å sjekke med flere Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Disse hadde jeg naturligvis kjørt med en sesong videre. Er jo minimalt med "forbruk" av sink her. Så får du sjekke dem igjen til neste sesong. Bare å børste dem rene, men i følge ekspertisen her på forumet, så skal det ikke benyttes stålbørste, da anoden kan bli passiv. Akkurat det siste er det vel andre som kan uttale seg mer om. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Hvis ikke stålbørste, hva da? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Roger jo Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Malingskrape, kniv. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LM 605 Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Mouche skrev 1 minutt siden: Hvis ikke stålbørste, hva da? Skal vel bare brukes en stiv børste for rengjøring av sly/skitt etc. Dette er det skrevet en del om her på forumet, og også i båtblad, o.l. , men her får metall-ekspertene uttale seg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Men er bruk av stålbørste å fraråde, medfører et problem (redusert effekt) eller hva? Noen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Stålbørste kan passivere anoden. Har vært skrevet avhandlinger om det tidligere. Bruk heller 'neger€¥£₩' eller vann og oppvaskbørste. Eller Huldametoden, la anodene fikse seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Jeg kan legge til at det viktigste burde være å måle at anoden har full elektrisk kontakt med det den er ment å beskytte. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Hulda skrev 1 time siden: Jeg kan legge til at det viktigste burde være å måle at anoden har full elektrisk kontakt med det den er ment å beskytte. Hvordan gjør man dette Hulda ? Kunne vært bra og vite til senere anodeskift. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2018 Billigmultimeter. Bruk Ohm. Eks. sjekke akselanode: Sett den ene pinnen på anoden og den andre på selve akslingen. Da skal motstanden gå mot null. Akkurat som når du holder pinnene mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Såpass enkelt ! Takker Hulda Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.