myrisa Startet 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2018 Hei, Har tatt av varmeveksler på en MD21B som var lappet sammen med bruk av noen slangeklemmer og en eksosslange på den ene enden. Metallstykket som ligger ved siden av veksleren var være på enden av veksleren og var da festet med slangeklemmer. Jeg har prøvd få ut innmaten av veksler, men den står dønn fast. Det ser også ut at det er et endestykke som kan skrus av på enden men det sitter også fast. Jeg antar at metallstykket og endestykket sammen fungerer som en kopp som kan skrus av for å åpne veksleren og ta ut innmaten. Lurer på om noen har noen erfaringer med denne veksleren, og hva jeg bør gjøre videre. Er det riktig at endestykket skal kunne skrus av? Kan jeg prøve å varme det opp for å få det av? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Den er ikke lappet sammen med eksosslange og slangeklemmer. Den er laget slik. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Klarer du ikke å rengjøre den uten å demontere mer? Syrebad kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
myrisa Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Takk for svar. Det veldig hjemmelaget ut, men det bærer jo preg av tidens tann. Det er jo ikke noe trykk der så det kanskje ikke så mye som skal til for at det ikke skal lekke. Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 index skrev 4 minutter siden: Klarer du ikke å rengjøre den uten å demontere mer? Syrebad kanskje? Jepp, tenkte på det. Vil systemrens fungere her? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Verdt et forsøk i alle fall. Tipper det kan funke bra. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jørn Svart 2.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2018 Systemrens funker bra, jeg gjorde det på samme motor for noen år siden. Satte varmeveksleren på høykant i en bøtte og fylte på med systemrens og lot det stå en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.