Terje Halvorsen Startet 2.Mai.2018 Del på Facebook Startet 2.Mai.2018 Hei, Har nettopp fått meg en flunkende ny Skager 660 med en Yanmar 28 hk diesel motor. Storfornøyd med båten, men er lurer på en ting: Finnes det en "tommelfinger regel" for å ca beregne drivstoff forbruk? F.eks. fra lite last ombord og 8-10 knops fart til mer last og full fart (ca 12-14 knop). Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 2.Mai.2018 Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Ca 0,2 l pr hest som er i bruk. Dvs. 5,6 l/t på max. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Mai.2018 Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Den bruker nokk ca 6 l/t på max og halvparten så mye om du går med mer moderat fart. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Halvorsen Svart 2.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Ok, det høres fornuftig ut. Takk for svar. :) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 2.Mai.2018 Del på Facebook Svart 2.Mai.2018 Gratulerer med ny båt! :) Jeg hadde en 1982 mod Hanto 22 som disse skrogene er bygget på, moro at de lever den dag i dag, selv om noe modifisert over fenderlista. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mai.2018 Del på Facebook Svart 3.Mai.2018 Gratulerer med kjekk båt! Vi leide en sånn en helg for et par år siden, en utrolig praktisk båt og enkel å ha med å gjøre! Kunne godt tenke meg en slik selv, men de er litt for attraktive på bruktmarkedet enda... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.