inline6 Startet 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2018 (redigert) Hadde en lei erfaring i går. Skulle ta av drevene og bytte belger, og da bb drev kom av, satt knutebelg fortsatt på drevet, selv om vi hadde løsnet slangeklemmene. Oppdaget plutselig at "noe" satt fast på andre siden av belgen som ikke skulle være der.... Kan se ut som jeg har fått revet av en del av svinghjulskåpen??? "Delen" som omslutter drivakselen på motorsiden, altså (der man fester knutebelgen på motorsiden). Medfører dette riktighet, altså at det er svinhjulskåpen? Mindre erfarne som vi var, skrudde vi ut boltene til det som antakeligvis er klemringen, men det hjalp lite; vi fikk det uansett ikke av. Hva kan jeg gjøre her? Blir det ut med motor, eller er det mulig å gjøre noe "bakfra"? Redigert 3.Mai.2018 av inline6 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Må nok ut med motor.Boltene med klemringen er som motorfestet i bakkant av motor.Svinghjulskåpa må nok skiftes Sitér dette innlegget Link to post
inline6 Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Kjedelig. Da er det vel bare å sette i gang. Er det noen som har opplevd dette før? Virker jo litt rart, egentlig. Dette står jo i vann hele tida uansett, og det skal vet ikke bare forvitre slik? Var helt som kjeks. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Hvordan var det med sink da? Får ikke opp bilde heller.. Sitér dette innlegget Link to post
inline6 Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Hm. Bildet ligger i første innlegg her hos meg, iallfall. Zink på propell denne sida var nede på omlag 30 %, skjoldzink var 80-90 %, på andre siden var det kanskje 60 % på skjoldet og 70 % på propellen. Disse var nye i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
inline6 Svart 4.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Sitér dette innlegget Link to post
tjt Svart 4.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2018 Gud hjelpe meg, den var skikkelig gåen!! har en helt ok transom og svinhjulskåpe med aksling liggende, bare å ta kontakt hvis du ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.