joern-eo Startet 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2018 Båten min, en 2004 Rinker 312 har amerikanske stikkontakter. Den er utstyrt med landstrøm på 220V og tidligere eier har benyttet overganger fra USA-utgave til norsk utgave av stikk, og kan der bryke norsk kaffetrakter etc. Kan jeg bare bytte ut disse stikkontaktene med norsk variant? På strømpanelet i kabinen viser voltmetret for landstrøm 110V når jeg er koblet til landstrøm.... Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Hvordan type kabel er det benyttet? Overganger er ikke et optimal løsning på lang sikt, så det er flott at du ønsker å gjøre noe med det ?? Sleng gjerne med noen bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Ja du kan bytte over til norske kontakter. Kablene til 110 volt er dobbelt så tykk som til 220 volt anlegg, så der har du ikke noe problem. Men sikringene dine er for store i forhold til norske el.artikler ... De bør du bytte.. regner med det er slike røde vippe sikringer.. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 3.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Oj... Her får jeg sjekke litt. Mener dere hovedsikringene eller sikringene på 220V siden i strømpanelet i kabinen. Skal få tatt noen bilder når båten er hjemme. En ting til... Det er vel slik at laderen lader batteriene så lenge jeg ligger på landstrøm selv om begge hovedbryterne er på "av" ? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Sikringene i 220 volt panelet.. landstrømmen.. det var vel den du spurte om, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 3.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Javisst! Bare litt klumsete formulert av meg! Sitér dette innlegget Link to post
Vic Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hei. Ikke ofte jeg leser om noen som har nøyaktig samme båt som meg her inne. Kult om vi kan kommunisere ved evt problemer. Skjer jo alltid noe på båt.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.