Jump to content

Liten lekkasje stevnlager innvendig, Sollux 850

Sollux

Recommended Posts

Hei,

Etter en uke på vannet så jeg ved inspeksjon at det var kommet skvett vann bakkerst i båten under innfestningen til stevnlager.

Det kommer inn såpass sent at det ikke er mulig å se nøyaktig hvor. (Mistenker nederste bolt.)

Etter 1 uke tok jeg opp 0,5 dl med vann med svamp. 

Hva sier de med erfaring? Burde jeg få båten opp øyeblikkelig å få det 100% tett?

"truttner" tettningen? Prøve å fylle på med litt Tec7 rundt bolten? 

Eller er dette noe jeg kan holde under oppsyn i løpet av sesongen og overhale ved sesongslutt? 

Ble mye spørsmål på slutten! ? 

Råd mottas med glede! ?

IMG_5692.JPG

IMG_5695.JPG

Redigert av Sollux (see edit history)

Ser ut som det såvidt pipler inn litt på den nederste bolten. Har sjekker et par ganger i dag når vi var på tur. Har bare kommet en liten skvett på 24 timer. 

Må ha inn ekspert hjelp til Tec7 liming, er ikke engang i nærheten av å få ned handa! Så har hyra inn kjærringa, går ikke det får guttungen på 6 år hjelpe meg. ? 

Har håp om å berge meg gjennom sesongen, bare dette ikke plutselig blir verre! ?

Var i allefall en flott tur til Merdø utenfor Arendal i dag! ☀️☀️??

IMG_5697.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...