Jump to content

Ferieregnværet på gang?


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Kikket litt på værradaren til DNMI akkurat nå. Håper dette heftige regnværet fra SØ har passert

Oslofjorden/Svenskekysten før vi starter sydover fra Son mandag morgen!

Radarbildet er fra kl. 1700 idag!

 

Bilde

Lars H.BildeBilde:flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gikk fra Hunnebostrand til Marstrand på en fin østlig vind i går og møtte på regnet utenfor Måseskjär, en skikkelig skyllebøtte som brukte vel en time på å tømme seg, så var det bare litt duskeregn inntil et par mil nord for Marstrand hvor det begynte å regne i gjen g fortsatte med det til utpå natten. Antar at gårsdagens fuktige tilstand var prisen for den perfekte fredagendagen med sol og fin seilvind fra nordøst. Nå på morgenen ligger det noen skyer over Marstrand som jeg ikke ville sette penga mine på at det ikke byr på regn, men i følge meldingene har vistnokk regnet passert. Uansett er det fint å igjen leve båtlivet på Västkusten.

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Link to post
Share on other sites

Hvordan får du de fargen på radarbilde Lars H . Jeg ser bare grønne og gule skyer på mitt animasjonen bilde.

Hei.

 

Det er pga. at jeg har tilgang til noen andre passordbeskyttede sider hos meteorologiske. :wink::wink:

 

Lars H.

(18 timer til vi stikker til sjøs for 4 ukers ferie!)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God Tur! :sailing:

 

Er akkuratt kommet hjem fra helgeturen, gikk i akkuratt 15minutt (over byfjorden) og ankret på Line!

to dager med fint være, ungene fant seg lekekamerater for helgen og vi fikk slappet av! Kjempe kos på berget i går kveld/natt..... I morges REGN og atter REGN!!! :yesnod:

 

kjekt for det!

Link to post
Share on other sites

God Tur!  :sailing:

 

Er akkuratt kommet hjem fra helgeturen, gikk i akkuratt 15minutt (over byfjorden) og ankret på Line!

to dager med fint være, ungene fant seg lekekamerater for helgen og vi fikk slappet av! Kjempe kos på berget i går kveld/natt..... I morges REGN og atter REGN!!! :yesnod:

 

kjekt for det!

<{POST_SNAPBACK}>

Lå på Line selv, forrige helg, på årets første overnattings tur siden Pinse(har ikke blitt tid før :headbang: ).

 

Men vi bruker hele 20 Min over . :lol:

(Og kjøleskapet virker bra :wink: )

 

Ser det er meldt REGN, REGN, REGN hele neste uke i største parten av landet.

 

Men jeg rekker ikke ta ferie før til neste helg jeg, og da er det bare litt over en uke til skoleferien er slutt :headbang:

 

NESTE ÅR, Det blir et bra år tror jeg, da skal vi ta igjen årets manglende sommervær på Vestlandet, samt avvikle årets 4 resterende ferie uker + neste års kvote :cool:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

. . . en strålende dag på fjorden. Oppklarning etterhvert.

Fatt mot Lars H., jeg tror det er glidd over for denne gang!!

Helt klart det!

 

Nå kommer godværet og varer 4 uker. Her siste bilder fra Verdens ende, Grebbestad og Hunnebostrand.

 

BildeBildeBilde

 

 

Og dette viser værradaren nå:

 

Bilde

 

Lars H. :flag:

(2t 15min til jeg setter meg i bilen, 9,5t til vi legger fra kai!)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...