Jump to content

Bytte av belg på et volvo seilbåtdrev.


Allan E

Recommended Posts

Går greit å gjøre det, kan også gjøre det alene. Det fulgte med en beskrivelse med belgen da jeg kjøpte. (Har gjort det 3 ganger). tror ikke jeg fikk med beskrivelse siste gangen..... Må ha 8 mm Umbrako lang og slank og leddet, ettersom jeg husker på boltene undenifra, når drevet deles.

 

Ja, også så må det tømmes for olje.... DET glemte jeg siste gangen jeg delte drevet....... Når du står der, med armen(e) i været, og olja kommer..., så føler du ikke akkurat at du skal legge inn noen søknad hos MENSA.

 

KnutS

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har en grei beskrivelse for bytte av denne belgen. Mener å ha sett det i et båtblad men finner ikke det igjen.

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv planer om å bytte belgen når båten settes i opplag til høsten. Eventuelt bytte senere i vinter/vår. Tror nok det er en fordel å være to til å gjøre denne jobben. Skal vi gå sammen om dette??? Bor ikke langt fra deg.

Link to post
Share on other sites

Skal se om ikke det ligger en beskrivelse på garasjeloftet mitt... Utrolig hva som kan finnes der, eller sjekke med en kamerat, som muligens også har denne instruksjonen i båten, (MD5A/ 110S tror jeg det er i tilfelle).

 

KnutS

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Skal se om ikke det ligger en beskrivelse på garasjeloftet mitt... Utrolig hva som kan finnes der, eller sjekke med en kamerat, som muligens også har denne instruksjonen i båten, (MD5A/ 110S tror jeg det er i tilfelle).

 

KnutS

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

 

Hvis du har funnet denne beskrivelsen, så er jeg veldig interessert i en kopi hvis det lar seg gjøre.

Jeg føler jeg bør ta denne belgen i vinter.

Og har du noe tips om hvor dette kan kjøpes til en god pris ?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg fikk ca 25% avslag pga alderen på membranen (mars-04) betalte 1500,- sånn ca.

Da er pakningen byttet. På 110S drevet er det enkelt, der er det ingen pakning men kun en O-ring å passe på. Delte drevet mens motor og gir stod på plass. Løftet bakkant på motor 6-8 cm opp og ut fikk jeg klemring og membran. Litt rengjøring og inn med nytt. Alt i alt 4 timers jobb, men jeg fant jo noe mer av annet da. (Saltvannslekkasje)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...