Jump to content

Ford Windsor 351 for stor i Scand 24?

Mokrow

Recommended Posts

Hei! Har nettopp kjøpt meg et lite prosjekt, en Scand 24 med defekt motor, Ford Windsor 302. Se bilde. 

Jeg fikk med en nyoverhalt windsor 351. Det jeg lurer på er om blir den i største laget for båten?

Og holder det med kjølingen som er i agregatet? Ferskvannskjøling.

Hilsen fersk båtmann:-)

D1C6B39D-4899-4C01-B7F9-38951C427443.jpeg

Knurrbart skrev On 11.5.2018 at 18.43:

For stor ? nei. Har et finfint drag heile veien den der så ingen grunn til å presse om du synes det går fort nok. 

Forstår ikkje heilt spørsmålet om kjølingen som er i aggregatet er nok ??

Synes det blir litt smått med kjøling.. mye volum og lite kjøling er en dårlig combo, men det holder sikkert?

Halwa-22 skrev On 11.5.2018 at 12.01:

Har akkurat kjøpt en fjord 24weekender med tilsvarende motor 351 Windsor(270hk) og 280drev.

Ser ingen grunn til at det skal være noe problem i din båt så fremt det er plass, og at du har et drev som tåler det? 

Båten min går ifølge forrige eier ca 35 knop. 

Har mer enn nok plass. Fikk opplyst 40 knop på min båt, det er fort nok med en Scand tror jeg:-)

Vet du noe om forbuket?

En sammenlignbar motor er en Mercruiser eller VP 5,7 l. Det ligger noen kalkulatorer på nettet som kan gi en indikasjon på forbruket. feks http://www.boat-fuel-economy.com/mercury-mercruiser-350-5.7-fuel-consumption-us-gallons 

Hvis du er bekymret for forbruket så er nok ikke en gammel V8 det smarteste kjøpet. Men for oss som liker rå kraft og grom lyd så er det lett å lukke øynene for forbruket. 

wpk skrev for 1 time siden:

En sammenlignbar motor er en Mercruiser eller VP 5,7 l. Det ligger noen kalkulatorer på nettet som kan gi en indikasjon på forbruket. feks http://www.boat-fuel-economy.com/mercury-mercruiser-350-5.7-fuel-consumption-us-gallons 

Hvis du er bekymret for forbruket så er nok ikke en gammel V8 det smarteste kjøpet. Men for oss som liker rå kraft og grom lyd så er det lett å lukke øynene for forbruket. 

Ikke bekymret for forbruket, jeg vet den vil ha sitt. Men etter å ha pratet med folk så har jeg hørt mye forskjellig.. 30-50L per time om man klemmer til litt på gassen.

Hvor mye tror du den drikker ca?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...