Jump to content

Anbefalte Båtlinker

Batdilla

Recommended Posts

I mange motorbåter finnes det brytere med ulike symboler. Jeg har et bryterpanel med en hel del ulike brytere som jeg ennå ikke har lært meg

<{POST_SNAPBACK}>

Godt å høre at det ikke bare er meg. Gudene vet hvor mange ganger jeg har stått og stirret på de ulike bryterne for lanterner, uten å bli klok på om det var alle lanterner, ankerlanterne eller noe annet. Så da har lønsingen blitt å trykke på alle sammen.

Jeg er ikke så susete som det kan høres ut som. Men nattseilas er ikke det jeg gjør hver dag (unnskyld - hver natt), og da blir en lett litt usikker på hva som er hva. De andre bryterne klarer jeg, tror jeg. :smiley:

Veldig nyttig. Skal få laget et laminat av det viktigste av dette for å ha liggende.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her kan dere følge båtprosjektet mitt. Dette er en 100% skreddesrsydd motorbåt som vil bli å se i Frognerkilen fra neste vår. Den er beregnet for lang sesong med fiske og ferie på Oslofjorden.

http://www.roemcke.no/boatbuilder/

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Akkurat,det har jeg lite greie på. Men det høres ut som du har spisskompetanse på bruk av proxy Lasse.

Kan du fortelle meg hva du bruker det til?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå var det jo Lasse som ble spurt, men hvorfor ikke........

1)

Hensikten med en proxy-server er bl.a. å redusere tilgangstida ved at ofte benyttede websider er "cashet" (allerede lagret) i denne proxy-serveren).

Websiden hentes dermed egentlig fra denne serveren ("mellomstasjon") i steden fra originalkilden til websida. Dette er ment bl.a. å gi raskere respons sammenlignet med opplasting fra

originalkilden til websida.

NB!

Men bruk av proxyserver medfører ikke alltid at lesinga foregår raskere.

2)

En annen hensikt med proxyservere er å gi alle brukerene av serveren en slags felles ID.

Dette benyttes f.eks. når IT-brukere i en stor organisasjon skal identifiseres

i forhold til lisensierte websider....

:sleep:

Redigert av jma001 (see edit history)

Båtportalen

Hensikten med siden er å skape mer liv på nettet om ting som foregår rundt alt som har med båt å gjøre. Du som bruker kan få være med å hjelpe andre i forumet, spørre om ting selv eller bare diskutere helt vanlige ting i det rette forum! Det vil etter hvert komme gode artikkler fra forskjellige båtleverandører rundt om og gode tilbud vil bli lagt ut. Guider, prosjekter som å pusse opp båter og mekke på båtmotorer- vil også fylle opp portalen.

www.baatportalen.net :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...