Jump to content

Anbefalte Båtlinker


Batdilla

Recommended Posts

Scand Boats har fått ny oppdatert hjemmeside 03.03.2005 

http://www.scand.no/index.html

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jo på tide, men bildene på førstesiden er noe "dradd" slik at båtene ser noe laaange ut..... :lol:

 

Ellers var det jo en stor forbedring i forhold til de gamle bildene de hadde. Nå kan man ihvertfall få et visst inntrykk av hvordan båten (-e) er :wink:

Link to post
Share on other sites

I mange motorbåter finnes det brytere med ulike symboler. Jeg har et bryterpanel med en hel del ulike brytere som jeg ennå ikke har lært meg

<{POST_SNAPBACK}>

Godt å høre at det ikke bare er meg. Gudene vet hvor mange ganger jeg har stått og stirret på de ulike bryterne for lanterner, uten å bli klok på om det var alle lanterner, ankerlanterne eller noe annet. Så da har lønsingen blitt å trykke på alle sammen.

 

Jeg er ikke så susete som det kan høres ut som. Men nattseilas er ikke det jeg gjør hver dag (unnskyld - hver natt), og da blir en lett litt usikker på hva som er hva. De andre bryterne klarer jeg, tror jeg. :smiley:

 

Veldig nyttig. Skal få laget et laminat av det viktigste av dette for å ha liggende.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Synes d svenske bladet praktisk båtegande er et godt blad. litt blanding av "gjør det selv" og "rene" båtblader. Mange tips, og forslag til forbedringer. veldig ok for oss med gammal båt, der ting ofte kan gjøres bedre enn originalt for 40-50 år siden. Selvfølgelig ikke alltid like intr. men bedre enn veldig mye annet.

 

praktisk

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her kan dere følge båtprosjektet mitt. Dette er en 100% skreddesrsydd motorbåt som vil bli å se i Frognerkilen fra neste vår. Den er beregnet for lang sesong med fiske og ferie på Oslofjorden.

 

http://www.roemcke.no/boatbuilder/

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Nei, men når man setter opp nettleseren til å kjøre via anonyme proxytjenster vil det nesten alltid gå tregt. Hvis du skrur av dette i nettleseren din går det sikkert bedre  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Akkurat,det har jeg lite greie på. Men det høres ut som du har spisskompetanse på bruk av proxy Lasse.

Kan du fortelle meg hva du bruker det til? :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Akkurat,det har jeg lite greie på. Men det høres ut som du har spisskompetanse på bruk av proxy Lasse.

Kan du fortelle meg hva du bruker det til?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå var det jo Lasse som ble spurt, men hvorfor ikke........

1)

Hensikten med en proxy-server er bl.a. å redusere tilgangstida ved at ofte benyttede websider er "cashet" (allerede lagret) i denne proxy-serveren).

 

Websiden hentes dermed egentlig fra denne serveren ("mellomstasjon") i steden fra originalkilden til websida. Dette er ment bl.a. å gi raskere respons sammenlignet med opplasting fra

originalkilden til websida.

 

NB!

Men bruk av proxyserver medfører ikke alltid at lesinga foregår raskere.

 

2)

En annen hensikt med proxyservere er å gi alle brukerene av serveren en slags felles ID.

Dette benyttes f.eks. når IT-brukere i en stor organisasjon skal identifiseres

i forhold til lisensierte websider....

:sleep:

Redigert av jma001 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båtportalen

 

Hensikten med siden er å skape mer liv på nettet om ting som foregår rundt alt som har med båt å gjøre. Du som bruker kan få være med å hjelpe andre i forumet, spørre om ting selv eller bare diskutere helt vanlige ting i det rette forum! Det vil etter hvert komme gode artikkler fra forskjellige båtleverandører rundt om og gode tilbud vil bli lagt ut. Guider, prosjekter som å pusse opp båter og mekke på båtmotorer- vil også fylle opp portalen.

 

www.baatportalen.net :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...