Jump to content

Taxibåt?


atr72

Recommended Posts

Er kanskje ikke riktig informert, men jeg vet ikke om noen. Det var jo noen på 80-tallet som jeg brukte 2-3 ganger.... dvs jeg prøvde og det funket bare en (1) gang. De andre gangene var båten(e) enten i ustand eller i opplag :rolleyes: Hvis jeg husker rett så var det vel også samferdselsbyråkratiet som gjorde det ikke så lett....

Link to post
Share on other sites

jeg veit at du kan leie båt med sjåfør for charter og sånt, de har jo ingen krav til serfikat og løyve.

Jeg kan godt kljøre folk, har gjort det før. Bryr meg rett og slett ikke om du kjører folk en gang i blandt kan ikke gjøre noen skade

Er du sikker på det? Jeg er ingen ekspert på dette, men tror det kreves sertifikater for å ta med betalende passasjerer.

Link to post
Share on other sites

Er du sikker på det? Jeg er ingen ekspert på dette, men tror det kreves sertifikater for å ta med betalende passasjerer.

<{POST_SNAPBACK}>

Er så godt som sikker på det, det er flere enn du tror som leier ut båten, med skipper for færder'n og lignende som ikke har noe som helst serfikat. Eller så er det veldig veldig mange som bryter denne regelen....

 

Hva hvis en av dine betalende passasjerer blir skadd ombord på grunn av din tolkning av trafikkbilde. Eller trenger øyeblikklig førstehjelp ombord? Er du forbredt på det meste?

<{POST_SNAPBACK}>

du har noe der, har det meste av førstehjelpsutstyr, jeg har til og med førstehjelpskurs, har båtførerprøven men alt kan jo skje uansett....
Link to post
Share on other sites

Dropp moraliseringen!

 

Ettersom jeg husker fra tidligere tråder her så kan man leie ut båten sin, og selv være ansatt med timebetalt som båtfører selv om det er en privat båt uten noen form for sertifisering. Men man kan ikke drive virksomhet uten tillatelse. Hvor man trekker denne grensen er jeg usikker på. Har man lyst til å dra med venners venner på havfiske eller frakte firmafester ut på en holme en gang i blandt mot betaling så tror jeg ikke det blir noe problem, men hvis man driver hyppig persontransport i form av taxi-tjenester så tror jeg nok man vil få mysndighetene på nakken når folk sladrer.

 

Når det gjelder dette med "hva hvis passasjer blir skadd..." etc. Sørg for at de ikke blir skadd er vel det beste rådet. Med redningsvester tilgjengelig og litt sunn fornuft så burde det ikke være så veldig vanskelig å unngå skader.

 

Hadde sjansen for passasjerskader vært så store at det var av noe som helst betydning så tror jeg vel kanskje at jeg ville kviet meg mer for å dra med meg kone og unger til sjøs enn en og annen tysk turist! :wink:

Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja jeg regnet vel med at man må innom en 10-15 instanser med dertil gebyrer og saksbehandling, slik at det å tjene penger blir ikke et tema på lenge. Men det hadde jo vært artig å undersøkt ??

<{POST_SNAPBACK}>

Tror det svaret Poseidon ga i et tidligere innlegg er retningsgivende også for taxi-båt.

 

Godkjenning Båt + skipper for fisketurisme-HJELP #5

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

I Kragerø er det minst 5 forskjellige som driver med taxibåt. Tror jaggu de tjener bra med penger også jeg. Koster en ca 250 kr for ca 10 min..... Hva med å ringe de å spør hva som skal til??

Her har du et par : AASVIK TAXI BÅT SERVICE AASVIK

3781 Jomfruland 908 84 888

 

Svein Johannessen Kragerø Taxibåt

Stilnesveien 2, 3770 Kragerø 901 49 494

 

 

Svein Emil Nilsen Taxibåt

Skåtøy, 3780 Skåtøy 992 70 506

 

 

Jacky Thorsen Taxibåt

Gulodden, 3770 Kragerø 920 10 203

 

 

Lykke til

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...