Banderaz Startet 10.Mai.2018 Del på Facebook Startet 10.Mai.2018 Hei, Fersk båteier. Mercruiser V8, med Thunderbolt IV tenningsmodul. Startet fint på land (skulle bare turne motor i forbindelse med montering av drev, startet på sekundet) Fikk den lagt ut i dag med kranbil, men nå starter den ikke. Måler spenning frem på coil. Også testet å bytte denne, uten at det ble noe mer gnist av den grunn. Kan noen hjelpe meg med feilsøking av tenningsmodul og andre feilkilder før kjøp av modul gjøres? Mye penger om det ikke er den som er årsak :) Har sjekket bryteren på gearet, og den kobles sammen når den står i gear, og er åpen når den står i fri. Er det noen måte å sjekke selve modulen? Takknemlig for alle gode råd :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seasu Svart 10.Mai.2018 Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 Har du sjekket at det ikke er nødstoppen ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Banderaz Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2018 (redigert) Seasu skrev 1 time siden: Har du sjekket at det ikke er nødstoppen ? Ja, bensinpumpa stopper når jeg trykker inn den. Når jeg setter på tenning hører jeg pumpa gå hele tiden. Håper jeg kunne måle på en eller annen måte på modulen eller andre steder, å se symptomer ut i fra det :) Modulen som sitter under rotor i fordeleren, kan den være synderen kanskje? Noen som kan svare på om den bare er å bytte, uten å ta ut hele aksel? Redigert 10.Mai.2018 av Banderaz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjord21DC Svart 11.Mai.2018 Del på Facebook Svart 11.Mai.2018 (redigert) Hadde samme problem. Tenningssensor under rotor på disse er magnet i stål. Min var helt irret (samme med innsiden på fordelerlokket). Byttet rotor og sensor (de nye sensorene er epoxyforseglet) og fordelerlokk, ny coil og nye pluggledninger. Startet på første forsøk. Herk å få av rotor da de er limt med lock-tite. Vi måtte dra som f.. for å få den opp. Bruk to stk flattjern og bend rett opp. Rotor vil trolig knekke, men ny skal inn uansett.. NB: husk dødmannsknappen og at gir står i fri. PS: Aksel må ikke ut ved bytte av rotor, men du ut i friskluft for å sverte og erge deg over at den sitter hardt!! Sjekk også at Circuit Breaker (rød stor sikring) ikke er utløst.. Redigert 11.Mai.2018 av Fjord21DC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.