SøndreSvaberg Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Hva med Flipper 520 HT? Mulig du får et eksemplar innenfor budsjettet. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Familiepå4 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Hei igjen, altfor mye som har skjedd i sommer, men nå fortsetter jakten, og jeg har snevret det inn til å se på en Bowrider på rundt 17-19 fot. Bowrider virker som en fin mellomting mellom daycruiser og skjærgårdsjeep. Jeg har sett meg ut Yamarin BR 53/58 som fine båter, og er i en grei prisklasse, rundt kr 150.000. (Økt budsjettet litt). Noen andre utgaver av bowrider jeg også bør kikke på i den klassen? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 ville også sjekket ut askeladden 535 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
BårdK Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Solgte nettopp en Capelli Tempest 470 for ca. halvparten av det opprinnelige budsjettet ditt. Den hadde alt du spurte i starten av tråden. Når vi gikk fra feriebåt til hyttebåt gjorde vi tabben å kjøpe en daycruiser. Fant etter to sesonger ut at ikke var på sjøen når det regnet eller var utrygt for regn. Ellers ble båten brukt for lite til småturer på grunn av styr med kalesjen. Med Capellien var det kun å skru på strømmen og så var alt klart. Nå har vi kjøpt en ny Nordkapp Enduro 550. Den er helt perfekt for en familie på fire og er like enkel å håndtere når vi skal på tur, men har mye bedre solsengmuligheter. Liggeplass til fire voksne. Ny er den relativt dyr (ca. 330K med 115 hk i highend plus versjon), men du kan se om du finner noen brukt eller med tilsvarende løsning. Hovedgrunnene til at vi endte opp med Nordpakken var at den var smal nok for vår båtplass, plassløsningen og mange praktiske løsninger som gjør båtturene enklere. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 (redigert) Var ute med mine foreldre, søster og onkelbarn i dag i Ibizaen (20-fot). 6 stk totalt. Jeg tror et tips må være å gå for så mye bredde og brukbart areal som mulig. Det er kanskje litt slik med mindre barn som med personer som ikke er båtvant - man ønsker å bevege seg litt rundtom. Så mitt tips må vel være å se litt nøye på båtens bredde og om det er litt dørkplass å boltre seg på i tillegg til de andre nevnte momenter. Så da bør man gå så langt opp i størrelse som mulig - d.v.s. ikke 17, men 19". For å sette det litt på spissen: Jeg som båtvant og eier ser gjerne på både lommebok, praktiske hensyn og enkelt båthold/båtliv mens de andre kommer rett fra 50 kvadratmeter terrasse... Redigert 17.Juli.2018 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 https://www.finn.no/124551228 morgan er fin;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Radical4 Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Heisann! Jeg og min familie var i samme sko som dere tidligere i sommer. Valget falt på askeladden 515. Denne har vi allerede rukket å dra på fine turer med. Den ligger godt i sjøen, tar bølgene greit og føles trygg for både store og små. Slår litt i krapp motsjø men det venner man seg fort til. Vi har hatt 4 voksne på 110kg + ett barn. Drar seg lett opp i plan og cruiser veldig fint og lett i 20 knop. Har hatt den oppe i 32 knop alene. Dette med 75hk 2 takt. Bra mer stuplass også. Så tenkte å slenge denne inn som en anbefaling om dere skulle vurdere en slik ? lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Radical4 Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Ser du bor i vest Agder, da er det bare å hyle ut om du vil ta en titt/prøve min en tur så har du noe å sammenlikne med. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 Har ingen erfaring med den ennå, men handlet en Enduro 550 i går, syntes jeg fikk en super 2012-modell (de er helt like til 2017..) til 200' med HSS-henger og den etter fruens mening helt nødvendige kalesjen. Tror det er helt nye puter i den.. Gått like lite som en 2-3 år gammel båt, (170 timer) så her er det mye igjen! Jeg så også på 2016-båter som så mye mer slitt ut, men de lå fort i 300'-prisleiet og da måtte jeg finne henger i tillegg.. Det er ikke så mange av disse til salgs, så slå til hvis du finner en du liker! Gleder meg som en unge til våren, men nå haster det strengt tatt med opplagsplass i stedet! :p Vi gikk for denne da den har flott utseende, et skrog som takler masse sjø og er akkurat passe stor å ha på henger. Gidder ikke gå båtvakt og måtte passe på til stadighet.. Den har Evinrude 115 e-tec, sannsynligvis en av de beste motorene i den størrelsen på markedet i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.