Jump to content

Suzuki 30 hk 3cyl 2 takt 2001 mod

hammeren

Recommended Posts

Hei. I våres kjøpte jeg meg båt og motor sammen. Fikk testet motoren i tønne når jeg kjøpte den men det var jo bare når den stod i fri. Problemet er at motoren dauer/kveler seg selv når jeg setter den i gir fremover eller revers. Når jeg dytter girspaken litt lengre frem en tomgangskjøring får motoren litt mere fart og går litt lettere, men plutselig kveles den. Hvis jeg gir mer eller mindre full gass kveler den seg med en gang. Hva kan være problemet?

Jeg har sjekket att alle sylinderne går, renset forgasserne og testet pluggene. jeg har også tømt hele bensinsystemet for bensin og helt på ny. olja blander jeg inn i bensinen og bensinfilteret er byttet. Det er ingen synlige lekkasjer eller plasser jeg ser det kan komme inn falsk luft.

Jeg fikk hjelp av en litt motorkyndig og han fikk båten til å gå ved å gi den litt choke rett før den kvelte seg. Da gikk motoren fint med mye gass, men når man prøvde å kjøre i litt over tomgangshastighet så dauet motoren.

Dette er den motoren jeg har bare at oljetanken er fjernet og olja går rett i bensinen.

1440121724.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...