Solseng Startet 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2018 (redigert) Klok av skade sjekket jeg bensintanken for vann før sjøsetting dette året. Bingo. Vann i drivstoff. Jeg må nok skifte påfyllingslokk. Klarer ikke å se at så mye vann kommer inn i tank utenom. Tanken ble tatt ut i fjor, og ingen tegn til lekasje. Kondens er en annen faktor, men neppe i slike mengder. Uansett: Jeg må få tømt/filtrert tanken, og helst uten å kjøre motor på tanken. Har filter/vannutskiller i båten, så det hadde vært greit å kjørt bensinen gjennom vannutskilleren og fylt på tanken igjen. Noen som vet om en grei liten inlinepumpe som kan gjøre jobben med å kjøre bensinen gjennom filteret? En grei påminnelse om å sjekke hva man har på tanken. Dette er sugd ut fra bunnen av en halvfull 160L tank på Ibiza 20 Touring. Redigert 11.Mai.2018 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Du kan bruke hvilken som helst bensinpumpe til å tømme tanken. Du kan sikkert få en på et bilopphøggeri for nesten ingeting. Jeg driver med motorsport og en del av oss kjører på E85. Da må bensinpumpen byttes svært ofte, kanskje flere ganger i året. Disse går rett i søpla men kjenner du noen så kan du sikkert få en gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 12.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2018 Takk for tips.? Jeg får tømme tanken på kanner foreløpig, og lage et rensesystem i ro og mak etter at båten er på vannet. Får ta en tur innom lokalt hugeri og se om de ikke har noen greie pumper. Blir vel litt hodekløing med å finne rette typer tilkoblinger/nipler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.