Jump to content

Tips til 12V inline (bensin)pumpe for drenering/rensing av bensintank.

Solseng

Recommended Posts

Klok av skade sjekket jeg bensintanken for vann før sjøsetting dette året. Bingo. Vann i drivstoff. Jeg må nok skifte påfyllingslokk. Klarer ikke å se at så mye vann kommer inn i tank utenom. Tanken ble tatt ut i fjor, og ingen tegn til lekasje. Kondens er en annen faktor, men neppe i slike mengder.

Uansett: Jeg må få tømt/filtrert tanken, og helst uten å kjøre motor på tanken. Har filter/vannutskiller i båten, så det hadde vært greit å kjørt bensinen gjennom vannutskilleren og fylt på tanken igjen. Noen som vet om en grei liten inlinepumpe som kan gjøre jobben med å kjøre bensinen gjennom filteret?

20180511_143232.jpg.3a5a9aa137a5fe665ee185fa54d5081c.jpg

En grei påminnelse om å sjekke hva man har på tanken. Dette er sugd ut fra bunnen av en halvfull 160L tank på Ibiza 20 Touring.

Redigert av Solseng (see edit history)

Du kan bruke hvilken som helst bensinpumpe til å tømme tanken. Du kan sikkert få en på et bilopphøggeri for nesten ingeting. Jeg driver med motorsport og en del av oss kjører på E85. Da må bensinpumpen byttes svært ofte, kanskje flere ganger i året. Disse går rett i søpla men kjenner du noen så kan du sikkert få en gratis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...