Megler_1982 Startet 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2018 Jeg er ny på båtfronten og vurderer en daycruiser rundt 23-27 fot. Jeg har sett på Bayliner og stingray, men har nå blitt litt usikker. Er dette typisk båtmerke i budsjett klassen? Ville heller en brukt windy eller lignende vært et bedre valg?. Jeg er opptatt av at det er kvalitet og kan gjerne gå for noe brukt.. jeg har rundt 500-800.000 som jeg kan bruke. Hva vil dere anbefale av bedre kvalitet som jeg burde se på? Takker for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Nå har vi vel alle forskjellige preferanser men for min del er Bayliner og stingray bårer jeg blar fort forbi når jeg ser på båter. En ikke for gammel brukt båt av kurant merke og med kurant dieselmotor kan jo være et mye bedre kjøp en noe nytt. Er du heldig kjøper du en slik båt her den i 5 åt til trefotssyken tar deg og selger den for det samme som du kjøpte den for. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 5-800.000 er jo litt penger. Jeg ville prøvd å spesifisere ønsker og bruksområde litt mer. En daycruiser er som tittelen sier: En dagstur-båt hvor man ikke trenger å tenke på overnatting og denslags. I prisklassen har jeg siklet litt på en Formula på Finn, men da er det innebords, og det vil jeg ikke ha uansett. Så litt mer høyttenking skader ikke Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Jeg endte opp med en brukt 2015 Askeladden C75, med Suzuki 250. Var ute etter en oppgradering av Yamarin 64DC, og så etter moderne «nordiske» båter med utenbordsmotor. Familie på 4, primærbehov turer i Oslofjorden og vannsport. Stod til slutt mellom den og Finnmaster T7, men synes totalpakken på Askeladden var bedre. Mye dårlige designløsninger på en del T7 som folk har valgt seg, som fastmontert elektrisk bord og merkelige seteløsninger. Dog synes jeg alle de vanlige «nordiske» 24-25 foterne med utenbords er ganske like, og jeg tror man blir superhappy uansett. Pris, utstyr og kvalitet er røffli likt. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Har ny Askeladden C76 med 300 hk, er veldig fornøyd med den ? Sitér dette innlegget Link to post
Megler_1982 Svart 17.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 Takker for svar:) jeg er vel i utgangspunktet ute etter en båt som passer bruken min pt. Det vil være dagsturer rundt i Oslo fjorden, små øyer, bading og grilling. Blir meg, min samboer og sønn på 5 mnd samt familie, venner som ønsker å låne den når vi er bortreist. Ellers så kan jeg lite om båter og har alltid satt pris på kvalitet og design og betaler gjerne det lille ekstra. Sikkert ikke noe galt med de «rimeligere» merkene som utifra det jeg har skjønt kan være typ Bayliner, stingray på den amerikanske siden. er selv opptatt av kvalitet på bilfronten og har jo egne preferanser i dag hvor jeg kjører Porsche og Audi uten at det betyr så mye på båtfronten. Men jeg har som sagt et budsjett å gå etter, så jeg skjønner selv at jeg ikke bare kan velge og vrake. Jeg synes selv at det er stor forskjell utseendemessig på de nordiske båtene og amerikanske. Hva er å foretrekke? Og bør jeg heller gå for noe brukt? Men en klasse som er litt høyere opp? Og hvor mange år tilbake er innafor? Takker for alle svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Megler_1982 Svart 17.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 Har forresten fått et tilbud på en windy 26 kharma , meget strøken for under 800k Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 17.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 summer_1982 skrev for 8 timer siden: Takker for svar:) jeg er vel i utgangspunktet ute etter en båt som passer bruken min pt. Det vil være dagsturer rundt i Oslo fjorden, små øyer, bading og grilling. Blir meg, min samboer og sønn på 5 mnd samt familie, venner som ønsker å låne den når vi er bortreist. Ellers så kan jeg lite om båter og har alltid satt pris på kvalitet og design og betaler gjerne det lille ekstra. Sikkert ikke noe galt med de «rimeligere» merkene som utifra det jeg har skjønt kan være typ Bayliner, stingray på den amerikanske siden. er selv opptatt av kvalitet på bilfronten og har jo egne preferanser i dag hvor jeg kjører Porsche og Audi uten at det betyr så mye på båtfronten. Men jeg har som sagt et budsjett å gå etter, så jeg skjønner selv at jeg ikke bare kan velge og vrake. Jeg synes selv at det er stor forskjell utseendemessig på de nordiske båtene og amerikanske. Hva er å foretrekke? Og bør jeg heller gå for noe brukt? Men en klasse som er litt høyere opp? Og hvor mange år tilbake er innafor? Takker for alle svar:) Vi bruker båten vår slik du beskriver dine ønsker, og er storfornøyd med vår Ibiza 760T. Har bare positivt å si om kvaliteten og sjøegenskaper. Veldig stabil. Du får mye fint for budsjettet ditt, og det kommer naturligvis an på personlige preferanser også. Windy synes jeg er flotte båter, men 26 Kharma er ganske smal og da blir sittegruppen og løsningen om bord litt trang. Min er 2,80 bred og det merkes godt med en veldig romslig og sosial sittegruppe. Ser også ut som Askeladden har truffet spikeren på hodet med sin C83, men denne går kanskje litt over budsjett. Er ikke veldig kjent med disse amerikanske, men kan ikke si at de jeg har tittet litt på frister noe særlig. Lykke til med valg av båt! Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 17.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2018 ranger1000 skrev 1 time siden: Vi bruker båten vår slik du beskriver dine ønsker, og er storfornøyd med vår Ibiza 760T. Har bare positivt å si om kvaliteten og sjøegenskaper. Veldig stabil. Du får mye fint for budsjettet ditt, og det kommer naturligvis an på personlige preferanser også. Windy synes jeg er flotte båter, men 26 Kharma er ganske smal og da blir sittegruppen og løsningen om bord litt trang. Min er 2,80 bred og det merkes godt med en veldig romslig og sosial sittegruppe. Enig med deg i dette. Et poeng for noen, slik som f.eks. meg, er at båter som 26 Kharma kan fraktes lovlig på egen tilhenger, mens 760T er såpass bred at den havner utenfor den grensa med relativt romslig margin. Hvis dette ikke er relevant for trådstarter, ville jeg nok gjerne hatt en noe bredere båt enn Kharmaen, ja. Den ekstra plassen kommer godt med. Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Ville tittet på en ny Noblesse 660 og jeg hadde det budsjettet og skulle ha daycruiser Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Bårdp Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Ville aldri kjøpt en ny båt. En ny båt mister verdi på 2-300.000,- bare på første turen. Den er da ikke lenger ny men brukt. Jeg ville heller kjøpt en nyere brukt båt og la noen andre ta det ekstreme verdifallet en har første året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.