Jump to content

Båtfrakt, hvilke selskap og hvordan betale båt?

Edh1

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe båt i nord-Norge. 

Flyr opp og besiktiger selv, men kan ikke ta en hentetur til Østlandet. 

Hvordan kan båtfrakt organiseres? Båten er på land per dd. Mulig den kan sjøsettes før frakt - er dette et problem? 

Hvor lang tid tar frakteskuta? Hva koster frakt fra Lofoten til Oslofjorden? Og hvor kan båten settes av? 

Betales båten over bank før den settes på båt? 

Og ikke minst - hvilke selskap velger man? 

Noen med erfaring? 

Den kan du nå få sent som dekslast med en av lastebåtene som går langs kysten. Du må selv forsikre transporten og selve transporten kommer nokk på kr 50-60.000,-. Båten bør helst være på sjøen slik at den kan kjøres in til skutesiden på lastebåten for ombordlasting. Det er et par rederier som opererer slike båter har selv fått sent en 28 fots båt med With Junior fra Tønsberg til Bodø. Det tok vel ca tre uker.

Har akkurat sjekket litt rundt dette selv.

Ulvan rederi ga meg tilbud på 26000 + moms fra Bodø til Borge(Sarpsborg).

De går ikke inn til Oslo.

Båten går hver 14dag ca og turen tok vist en ukes tid.

God service fra kontoret via kontaktskjema.

Har prøvd å kontakte noen andre også, fikk enten at de ikke kunne levere tjenesten eller ikke svar.

Skulle gjerne hatt noen tilbud eller erfaringer fra frakt på lastebil.

Aktuell båt er 33fot, 3,5bred og 5-6000 kg

Fraktet min Sandvik 945 med Ulvan Rederi. Tidligere eier leverte den på vannet utenfor Fredrikstad og jeg hentet båten utenfor Kristiansund. 31fot, 3,5m bred og ca. 5tonn. Betalte 21 000+mva. 

Satt igjen med en helt ok opplevelse av oppdraget og ville nok vurdert det samme igjen.

Redigert av "LISE" (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...