ne.andersson Startet 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2018 Hei, Jeg har nå hatt båten min i snart 1 år og vil skifte olje på mitt gear/backslag. Probelemet er at jeg ikke vet hvordan det gjøres og hvor mye olje som skap fylles på da jeg ikke vet hva det heter samt at tidligere eier har brutt av målestikken og fullt igjen hållet med noe. Kan jeg bare åpne påfyllningshullet, suge ut oljen og fylle på igjen? (sorry for dårlig bilde) Sitér dette innlegget Link to post
pirlo Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Det er et MS2-B. Der de slangene ligger over giret skal det være en gullfarget plakett som sier litt om utveksling og muligens også om det er rett eller om det er noen graders knekk på det. Det var tidligere anbefalt å bruke en egen girolje, og det kan hende det står på giret òg, men det har senere kommet en melding fra Volvo om at du skal bruke samme olje som den du bruker på motoren. Jeg tror ikke du klarer å suge noe fra påfylningslokket, om jeg husker riktig. Har du åpnet lokket? ? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 OK, jeg skal ta meg en tur i morgen og sjekke hva det står der, har åpnet den tidligere men husker ikke akkurat hvordan det så ut, skal se om det er mulig å suge ut noe der. Finns det kanskje en tappeskru man kan få det ut med? (Ser dem sier det skal være 0,8 liter i det backslaget) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Fra instruksjonshefetet til VP2001 (0.8 liter olje): Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 13.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2018 Ahh takk, da blir det nok en liten tappning av olje der i morgen. ? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Er det denne pluggen lengst ned på venstre side av mitt gear som er tappepluggen? (Rett over tallet 300 på slangen) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Siden jeg ikke fikk noe svar er så tok jeg en rå-sjanse og det var den pluggen lengst ned på venstre side som var for uttaping av olje. *Note to self - neste gang burde man være litt mer forberedt med et brett til å fange opp oljen i, blir mye mindre søl... ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.