Karlsenkystfiske Startet 13.Mai.2018 Del på Facebook Startet 13.Mai.2018 Hodelykt er noe av det jeg bruker mest ombord i båten. Plenty av mørke kroker og skap hvor jeg har behov for å se hva jeg driver med :) Er ute etter tips til en god lykt som tåler å være på havet! har prøvd et par fra led lenser uten å blitt imponert. Siste jeg kjøpte var Biltema lykt til 300 kroner. Den er helt ræva! Så og si ødelagt første uka, og lyset var heller ikke noe særlig. Setter pris på at dere deler deres erafringer :) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 https://www.milrab.no/nitecore-hc60-hodelykt/cat-p/c/p10711467 Har gode erfaringer med denne. Vanntett og støtsikker. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hulda Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Jeg har denne. Flere styrker, også rødt lys. Vet ikke hva den koster. Men den funker, uansett vær og føreforhold. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 @sy Emma : den du linket til er oppladbar , og det via vanlig usb kabel ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Karlsenkystfiske Svart 10.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2018 Sparker liv i denne igjen da vinteren igjen er over oss og det er mørkt å svart ute! Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 10.November.2018 Del på Facebook Svart 10.November.2018 Har ingen erfaringer, men: https://www.mantusmarine.com/mantus-head-lamp/ Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Duppe Svart 10.November.2018 Del på Facebook Svart 10.November.2018 Hva er rugged hodelykt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2018 Del på Facebook Svart 10.November.2018 Den skal tåle juling. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.November.2018 Del på Facebook Svart 10.November.2018 hvor mye lys trenger du? (dvs antall lumen) har hatt noen led lensere - greie til sitt bruk men veldig holdbare er de ikke. Lupine har noen fine, små men dyre lykter m feks Piko. Men de er sikkert litt overkill mtp lysstyrke Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
PerUlv Svart 10.November.2018 Del på Facebook Svart 10.November.2018 (redigert) Lupine Pico er knallbra, lett og sterk, du får dem med fjernkontroll som gjør det raskt å blende ned. Jeg har fjernkontrollen inne i hansken når jeg er på land, der den brukes mest. I tillegg kan du justere lysstyrken mye, også via fjernkontroll. Jeg har batterikontroll på min. Nice! Den virker solid, og det bør den jo være, den er ratet til IP68 og IK09 (impact, DVS at den bla skal tåle fall fra 2m i tillegg til at den skal være vanntett ned til 2m.). Likevel: jeg vet ikke hvor mye juling den tåler i praksis. Den koster så mye at jeg behandler den meget pent... Du kan få lykten i den fargen du ønsker. Tror huset var i aluminium. https://www.lupine.de/products/headlamps/piko-rx Jeg har hatt en del hodelykter, og de fleste har vært søppel. Lupine er den beste jeg har hatt. Men det betyr ikke at den er den rette for deg. Redigert 10.November.2018 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 12.November.2018 Del på Facebook Svart 12.November.2018 (redigert) Lumonite Compass R Beste lykta jeg noen gang har hatt. 100%vanntett, lader via en magnet som festes på utsiden av lykta. Meget godt lys og flere moduser. Oppladbart batteri i lykten som kan byttes ut, liten og lett. Bygget i aluminium. Kjøpes på Valostore.no Redigert 12.November.2018 av jernkjøl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 16.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2018 Viktigste er egentlig ikke lysstyrken! Men holdbarhet og batteritid. Er vel kanskje naturlig at sterkere lys gir kortere batrteritid? Synes det er så trist å forbruke lykter på løpende bånd fordi dem ikke tåler å være på havet. Utrolig dyre disse Lupine, så jeg må nok spare litt før jeg tar steget helt dit :) Men Lupine er behørig notert! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.November.2018 Del på Facebook Svart 16.November.2018 Denne syns jeg så interessant ut. Vanntett, rødt lys, liten og lett og grei pris. Jeg bruker hodelykt til å lyse rundt meg i selve båten så jeg trenger ikke noen voldsom styrke på lyset. https://www.xxl.no/petzl-e-lite-hodelykt/p/1154348_1_style Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.November.2018 Del på Facebook Svart 16.November.2018 Duppe skrev On 10.11.2018 at 9.32: Hva er rugged hodelykt? TS synes det er tøffere med engelsk enn norsk. Robust er dekkende men tydeligvis ikke bra nok.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 Lazyjack skrev for 9 timer siden: TS synes det er tøffere med engelsk enn norsk. Robust er dekkende men tydeligvis ikke bra nok.... Kunne jo også tenkes at han skulle ha en svær rugg av en lykt, eller en som egnet seg til å rugge på en eller annen måte ;-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 denne er jo ipx7 og grei pris og ikke ekstrem lysstyrke https://www.xxl.no/silva-ninox-3-hodelykt/p/1153460_1_style en annen ting å tenke på er betjening , noen lykter jeg har prøvd har vært rett og slett knotete å bruke , med mye trykking for å få ønsket lysstyrke feks. Og noen lykter jeg har hatt slår seg på i lomma slik at batteriene er oppbrukt når lykta skal brukes Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Duppe Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 (redigert) Kanskje ikke 'rugged', men apropo betjening har jeg en type som skrus av og på ved å vinke med hånda foran hvilket jo er kjekt for å spare strøm, men på trange steder som motorrom osv slår den seg noen ganger av hvis den kommer for nær ting så da må vinkefunksjonen av og vanlig knapp brukes. Redigert 18.November.2018 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Jeg har også god erfaring med Nitecore sin HC60. Den er rimelig og svært kraftig bygget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.