Jump to content

Tolker GPS posisjon som vises på VHF?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg har VHF som henter GPS posisjon fra en Garmin plotter men jeg er litt usikker på hvordan jeg tolker posisjon som vises på VHF. Kan noen belyser dette? Er det bare de 5 første tallene (grader og minutter) som er viktig?

gpdvhf.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Hvor var du da bildet ble tatt?

 

Hvis man leser det som "grader, minutter, sekunder" (59.09'2399"N 11.09'9298"E) så var du midt i Sverige. Hvis man leser det som desimalgrader (grader,desimalgrader - 59.092399N 11.099298E) så var du mellom Kirkeøy og Singløya. Var du på ett av disse stedene, eller et annet sted?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 15 minutter siden:

Hvor var du da bildet ble tatt?

 

Hvis man leser det som "grader, minutter, sekunder" (59.09'2399"N 11.09'9298"E) så var du midt i Sverige. Hvis man leser det som desimalgrader (grader,desimalgrader - 59.092399N 11.099298E) så var du mellom Kirkeøy og Singløya. Var du på ett av disse stedene, eller et annet sted?

 

Var ved Singløya.. på nordsida faktisk.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...