Ttor Startet 13.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2018 (redigert) Har en Honda 4t 20 hk på lettbåten. Den fulgte med da jeg kjøpte båt i fjor, så jeg har ikke oversikt over tidligere vedlikehold. Den var relativt lettstartet i fjor. Den ble kjørt i ferskvann etter sesongen og satt på "stallen". Da jeg satte den i drift i går var den litt treg å starte, og enda tregere i dag. I går hadde den også kjølevann i kontrollstrålen, men ikke veldig kraftig. I dag var kontrollstrålen borte. Regner med jeg bør skifte impeller i første omgang, men er det mulighet for at det bare er tett slange til kontrollstrålehullet? Ellers bruker jeg bensinen fra i fjor. Uten oljeinnblanding så jeg for meg at dette var uproblematisk. Er det noen som har opplevd startproblemer med gammel firetaktsbensin? Redigert 13.Mai.2018 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 (redigert) Byttet impeller og fjernet en saltpropp i slangen til kontrolldysen. Byttet bensinfilter og handlet olje og oljefilter. Tar med ny bensin neste gang, så er kanskje alle problemer løst. Redigert 14.Mai.2018 av Ttor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Hvordan endte det? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 6.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 On 7/12/2018 at 4:01 PM, småbåtentusiasten said: Hvordan endte det? Konklusjonen er at den var mye enklere å starte med fersk bensin. Ikke hatt dette problemet med totaktere, men firetakter tenner jo bare på annenhver omdreining. Blir fersk bensin neste vår. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 6.September.2018 Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 Viktig å drenere forgasserene før vinteropplag slik at enn får ut den gamle bensinen før opplag. Det er en skrue i bunnen av flottørkammret for dette og det skal være en slange som fører restbensinen ut ved stammen. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.