Knallipadden Startet 13.Mai.2018 Del på Facebook Startet 13.Mai.2018 En lur kar sa til meg at jeg må impregnere kalesjen mens den er på båten. Jeg skulle aldri ha hørt på han... Vinduene mine er full i gris som ikke går bort. Noen gode tips? Tenker på vinduene foran. Vindusviskerene har ikke fått det bort heller. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 13.Mai.2018 Del på Facebook Svart 13.Mai.2018 Prøv med White spirit. Kanskje spyle over med litt fv vatn so vindus pakninger ikkje blir ødelagte, bruker litt rød sprit på mine egne vindu men det er vel litt unødig sterkt kanskje Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Eureka Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Vaselinolje tar det bort fra kalesjevindu, så det kan du jo prøve. Antar vaselinolje går bort med zalo etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Bruk vaselinolje som Eureka skriver. Den fjerner impregneringen, og du polerer vinduene opp med en tørr myk klut - og plasten blir myk og fin. Jeg bruker vaselingolje hvert år for å få vinduene blanke og holde plasten myk så de ikke sprekker når du legger sammen kalesjen. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Knallipadden Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Det er glassvinduer, men hvis det også funker så. Er vel ikke farlig for pakninger den? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Knallipadden skrev for 15 timer siden: En lur kar sa til meg at jeg må impregnere kalesjen mens den er på båten. Jeg skulle aldri ha hørt på han... Vist du ikke griser så mye og tørker bort griset med en gang du er ferdig så er det ingen problem og gjøre det med kalesjen på båten? bruk kost eller rulle. Tok min idag. Brukte tykk 120kost. Svisj svosj ferdig? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Med en gang varmt sterkt Grønnsåpe vann, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Eureka Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Ikke noe varmt vann på mine kalesjevindu takk Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 Jeg brukte sitrusrens på kalesjevinduene, gikk over med vindusvask etterpå. Fungerte knall! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Mai.2018 Del på Facebook Svart 14.Mai.2018 (redigert) Ikke glem at det går kjempefint å polére vinduene med vanlig polish. Det behandler ripene også. Prøv en gang, så skjønner dere hva jeg mener. Jeg bruker Biltema sin polish på mine kalesjevinduer. Litt jobb, men fantastisk resultat gjør det verdt jobben. Redigert 14.Mai.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.