troja Startet 31.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2005 hei storseilet mitt er ganske så tunkt og heise, det hvirker som plastbitene som går i skinnegangen låser seg slik at jeg må dytte etter. det samme når jeg firer seilet så faller det ikke ned av seg selv men må trekkes og lirkes ned. har lyst til og prøve med silicon spray i skinnegangen på masta, men den er laget av aluminium som jeg har hørt kan tæres med kontakt med silicon? forslag og tipps ønskes problem 2 er tauget til rullforseilet sklir/hopper ut av låsmekanismen etter vinsjen,dem er noe slitt så jeg trenger sikkert nye hvor får jeg kjøpt slike? hilsen jim Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2005 (redigert) Det er ikke lenge siden dette ble diskutert her på forumet. Det er ikke uvanlig at sleidene på storseilet blir trege etterhvert som både sporet i masta og sleidene byttes. Se på denne linken og se om du finner det du trenger der. Jeg mener også å huske at Elvstrøm på Vallø har gitt noen tips om et spesialsmøremiddel til akkurat dette formålet. Lykke til Redigert 31.Juli.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 1.August.2005 Link til dette innlegget Svart 1.August.2005 Prøv å ta et stearinlys å gni opp langs spalten så langt du kommer. Stearin smører bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.