Jump to content

trekt seil ved heising og firing


troja

Recommended Posts

hei storseilet mitt er ganske så tunkt og heise, det hvirker som plastbitene som går i skinnegangen låser seg :confused: slik at jeg må dytte etter.

det samme når jeg firer seilet så faller det ikke ned av seg selv men må trekkes og lirkes ned.

har lyst til og prøve med silicon spray i skinnegangen på masta, men den er laget av aluminium som jeg har hørt kan tæres med kontakt med silicon?

forslag og tipps ønskes

 

problem 2 er

 

tauget til rullforseilet sklir/hopper ut av låsmekanismen etter vinsjen,dem er noe slitt så jeg trenger sikkert nye hvor får jeg kjøpt slike?

 

hilsen jim

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lenge siden dette ble diskutert her på forumet. Det er ikke uvanlig at sleidene på storseilet blir trege etterhvert som både sporet i masta og sleidene byttes. Se på denne linken og se om du finner det du trenger der. Jeg mener også å huske at Elvstrøm på Vallø har gitt noen tips om et spesialsmøremiddel til akkurat dette formålet. Lykke til

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...