maggi74 Startet 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2018 Har en Mercruiser 7,4 MPI 98-2000 mod som har fått vann i olja og stått et par år med faste ventiler bl.a som følge. Har fått tilbud om å kjøpe en overhalt 502 8,2 liter blokk og bruke delene fra 7,4 litern over på den. Spørsmålet er om injektorer, tenning og ECM passer direkte over? Er det noen som har erfaring med dette eller veit om noen som kan ha kompetanse til å svare på det? Sitér dette innlegget Link to post
Ineqinn Svart 14.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Hei, jeg tror ikke dette går. 454 til 496 kunne vært enklere, men ikke til 502. Det er mange her inne som kan mere om dette enn meg og de kommer nok på banen snart, men så vidt jeg vet er 496 en stroket 454 (øket slaglengde) og deler derfor mange komponenter med 454. Både 454 og 496 er serieprodusert av GM og levert i deres produkter. 502 er en såkalt "crate motor" som ikke er levert i noen av GMs egne produkter, men som brukes under andre merkenavn som Mercruiser og Volvo Penta. Mener også at 496 og 502 har forskjellige tenningssystemer og innsprøytningssystemer mm. Sitér dette innlegget Link to post
maggi74 Svart 14.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2018 Ja, jeg innbiller meg at den må ha litt mer fuel og luft da det er mer hester i den så spørsmålet om det holder med nye injektorer og om-programering av ecm f. eks. I følge ravns garasje er det mange forskjellige ecm fra år til år, så det er det store hundre tusen kroners spørsmålet :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.